داعش حملات علیه نیروهای عراقی را تشدید کرد

عملیات ضد تروریستی ارتش عراق در فلوجه

پس از آزادی بخش عمده‌ای از فلوجه، داعش حملات علیه نیروهای عراقی را تشدید کرده که به درگیری شدید در جبهه های مختلف منجر شده است.

بنا به تازه‌ترین گزارش‌ها از منابع عراقی، انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده در مقابل دفتر حزب اتحاد کردستان عراق در شرق شهر تکریت در مرکز این کشور دستکم 1 کشته و 9 زخمی بر جای گذاشت.

افراد مسلح ناشناس نیز شامگاه جمعه به زندان منطقه آمرلی در شرق تکریت حمله کردند و 4 پلیس را زخمی و 6 زندانی را نیز کشتند.

بر اساس گزارش سایت مدی پرس عراق، داعش در مسیر خود در حومه شهر آمرلی به این زندان که حدود 60 زندانی دارد حمله کرد و در نتیجه درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و عناصر تکفیری داعش درگرفت.

پایگاه خبری السومریه نیوز ضمن اعلام این خبر همچنین از ادامه روند پاکسازی شهر فلوجه خبر داد.

بر اساس این گزارش، 4 تن از نیروهای کمیته مردمی عراق حین پاکسازی خانه‌ها از مواد منفجره در منطقه الکرمه در شمال شرق فلوجه کشته شدند.

گزارشی دیگر از کشته شدن هاشم اسماعیل، فرمانده هنگ تکاوران عراق، در حمله موشکی داعش در جنوب فلوجه حکایت دارد.

عملیات آزادسازی کامل فلوجه

سایت السومریه نیوز نوشت داعش در حمله به ارتش عراق در منطقه الشهداء در جنوب فلوجه علاوه بر کشتن اسماعیل 4 سرباز را نیز زخمی کرده است.

بر اساس این گزارش، انفجار تله انفجاری در خودروی گشت نیروهای مردمی در منطقه یوسفیه بغداد، پایتخت عراق نیز 1 کشته و چند زخمی برجای گذاشته است.

نیروهای عراقی و داعش در حومه موصل نیز درگیر بودند. اعضای گروه تکفیری داعش 3 تن از اهالی منطقه القیاره در جنوب موصل را هنگام فرار از منطقه اعدام کردند.

این حملات درحالی تشدید شده است که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز جمعه با اعلام آزادی فلوجه از دست داعش تاکید کرد نیروهای عراقی بر شهر مسلط شده‌اند و تنها بخش‌های کوچکی از آن نیاز به پاکسازی دارد.

ساعاتی پس از اعلام آزادی فلوجه، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی استان صلاح الدین خبر داد.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku