News   /   ايران

ایران آزادی فلوجه را تبریک گفت؛ شادی مردم عراق

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران

ایران پیروزی ارتش و نیروهای مردمی و عشایری عراق در نبرد علیه تروریست‌های داعش در شهر فلوجه را به دولت و آحاد ملت عراق تبریک گفت.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پیامی به ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، نبرد شجاعانه و پیروزی اخير ارتش و نیروهای مردمی عراق علیه تروریستهای تکفیری در شهر فلوجه را تبریک گفت.

ظریف خطاب به جعفری نوشت: «با کمال خرسندی، نبرد شجاعانه و پیروزی اخير ارتش و نیروهای مردمی عراق علیه تروریستهای تکفیری در شهر فلوجه را به جنابعالی، دولت و آحاد ملت عراق و همچنین مراجع عظام دینی تبریک میگویم. بی تردید پیروزی های چشمگیر بدست آمده در نبرد سرنوشت ساز فلوجه در ایام ماه مبارک رمضان، تجلی تحقق نصرت الهی بر مجاهدان راه خداست.»

وی در ادامه گفت: «رجاء واثق دارم که با اتکال به خداوند قادر متعال، تمسک به اتحاد و انسجام ملی و بهره گیری از ظرفیتهای ملی، ملت بزرگ عراق پیروزی های بزرگتری را بر تروریستهای تکفیری و حامیان آنان در  سراسر عراق متحد، یکپارچه و سربلند در پیش خواهيد داشت.»

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیز ضمن تبریک به مردم عراق ابراز امیدواری کرد دولت بغداد به پشتوانه اتحاد ملی و همبستگی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی این کشور، به پیروزی‌های بیشتری در رویارویی همه‌جانبه با تروریسم و افراط‌گرایی دست یابد.

حضور نیروهای عراقی در مرکز شهر فلوجه، 28 خرداد 1395 (عکس از رویترز)

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، پیشتر با اعلام آزادی فلوجه از چنگال داعش، تاکید کرد نیروهای عراقی بر شهر مسلط شده‌اند و تنها بخش‌های کوچکی از آن نیاز به پاکسازی دارد.

وی خطاب به مردم فلوجه گفت: «امروز می‌خواهیم امنیت و آرامش را به فلوجه بازگردانیم و ساکنان آن در کمال امنیت به زندگی عادی بازگردند.»

نخست وزیر عراق این آزادی را مدیون ارتش، پلیس، داوطلبان مردمی و هدایت مرجعیت دینی و در صدر آن، آیت الله سید علی سیستانی دانست.

العبادی افزود همه مردم عراق در این پیروزی سهیم بوده‌اند.

در پی این موفقیت اهالی بغداد و برخی شهرهای مرکزی و جنوبی عراق جمعه شب به خیابان‌ها آمدند و پیروزی نیروهای عراقی را در فلوجه جشن گرفتند.

فلوجه در 50 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق، قرار دارد و از اوایل سال 2014 در تصرف داعش بوده است. عملیات آزادسازی این شهر از سوم خرداد و به دستور حیدر العبادی آغاز شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku