ارتش عراق: داعشی‌ها سعی دارند در میان مردم از فلوجه بگریزند

بسیاری از ساکنان فلوجه از بیم جان خود از این شهر گریخته‌اند (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش ارتش عراق، تعدادی از عناصر تکفیری داعش تلاش کرده‌اند با جا زدن خود در میان ساکنان فلوجه در استان انبار از این شهر بگریزند.

شهر فلوجه و مناطق اطراف آن در هفته‌های اخیر صحنه درگیری نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

عبد الوهاب الساعدی، فرمانده عملیات فلوجه اعلام کرد: «داعشی‌ها سعی دارند با جا زدن خود میان مردم عادی بگریزند، ما بسیاری از آنها را دستگیر کرده و در حال بازجویی از مظنونان هستیم.»

بر پایه گزارش‌ها، تا کنون بیش از 500 مظنون داعش هنگام تلاش برای فرار از شهر فلوجه دستگیر شده‌اند.

هادی رضایی، رئیس پلیس استان انبار اعلام کرد: «ما 546 مظنون تروریستی را که با سوء استفاده از وضعیت خانواده‌های بی‌خانمان در دو هفته گذشته سعی در فرار داشتند، دستگیر کردیم.»

وی افزود: «بسیاری از این افراد از کارت شناسایی‌های تقلبی استفاده می‌کنند.»

عبد الوهاب الساعدی، فرمانده عملیات فلوجه (وسط) در میان جمعی از نیروهای عراقی

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه (2 خرداد) در سخنانی تلویزیونی، دستور آغاز عملیات آزادسازی فلوجه را صادر کرد و به ملت عراق وعده داد پرچم این کشور دوباره در فلوجه به اهتزاز درآید.

این شهرِ مهم تقریباً در 70 کیلومتریِ غرب بغداد، پایتخت عراق واقع شده است و از سال 2014 در اشغال تروریست‌های تکفیری داعش قرار دارد.

ارتش عراق یکشنبه (23 خرداد) از پاکسازی نخستین جادۀ «نسبتاً امن» برای خروج غیرنظامیانی که خواستار خروج از شهر فلوجه در استان انبار هستند، خبر داد.

گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 (تابستان 1393) با پیشروی در خاک عراق، بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را اشغال کرد. نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از چنگال این گروه تروریستی آزاد کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku