بنیامین نتانیاهو: تا ابد جولان را ترک نمی‌کنیم

کابینه اسرائیل در بلندی های جولان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید تل‌آویو تا ابد قصد ندارد از بلندی‌های جولان عقب نشینی کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «آی 24»، نتانیاهو یکشنبه (29 فروردین) در جلسه هفتگی کابینه این رژیم خطاب به وزرا گفت از عمد این جلسه را در یکی از مناطق جولان برگزار کرد تا به تمام جهان اعلام کند اسرائیل جولان را از دست نخواهد داد.

نتانیاهو افزود رژیم اسرائیل شهرک‌سازی در بلندی‌های جولان را دو برابر خواهد کرد و صنعت و کشاورزی را نیز در این منطقه رونق خواهد داد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل در ادامه مدعی شد زمان آن رسیده است که جهان بداند بدون توجه به آن چه در سوریه رخ می‌دهد، خط مرزی بین سرزمین‌های اشغالی و سوریه تغییر نخواهد کرد.

وی افزود جهان باید پس از 50 سال به حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اعتراف کند. نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود گفت: «منطقه جولان 50 سال پیش محل درگیری بود، اما پس از اینکه اسرائیل کنترل آن را به دست گرفت به منطقه صلح بدل شد.»

نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنین با اشاره به مکالمه تلفنی اخیر خود با جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در رابطه با ناآرامی‌های سوریه، مدعی شد آرزو دارد این کشور به شرایط سابق خود برگردد.

وی گفت رژیم اسرائیل از هر گونه راه حل سیاسی برای حل بحران این کشور عربی حمایت می‌کند، به شرطی که منافع این رژیم به خطر نیفتد.

اییلیت شاکید، وزیر دادگستری رژیم اسرائیل نیز در جلسه کابینه از برگزاری این نشست در منطقه جولان استقبال کرد و افزود زمان آن رسیده است که جهان به مرزهای شمالی رژیم اسرائیل اعتراف کند.

نمایی از بلندی های جولان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بلندی‌های جولان از دهه 1960 در اشغال اسرائیل است. رژیم تل آویو در جنگ شش روزه‌ی سال 1967 این قسمت از سوریه را تصرف و در سال 1981 آن را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرده است.

از نظر جامعه بین الملل اشغال بلندیهای جولان از سوی اسرائیل غیر قانونی است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku