شورای امنیت سازمان ملل درگیری‌ها در بلندیهای جولان را محکوم کرد

تصویری از سربازان اسرائیلی در بلندیهای اشغالی جولان (عکس از AFP)

شورای امنیت سازمان ملل درگیری میان مخالفان سوری و نیروهای ارتش سوریه و همچنین استفاده از تسلیحات سنگین را در بلندی‌های جولان سوریه، محکوم کرد.

شورای امنیت در قطعنامه‌ی پیشنهادی روسیه و امریکا که روز دوشنبه به اتفاق آراء تصویب شد، طرف ‌های درگیر در ناآرامی ها در سوریه را به توقف تمام اقدامات نظامی در این منطقه حائل فراخواند . این قطعنامه هشدار داد فعالیت‌های نظامی در این منطقه می تواند ناآرامی ها میان سوریه و اسرائیل را تشدید کند.

این قطعنامه همچنین حضور 750 نیروی حافظ صلح سازمان ملل در بلندیهای جولان را تا 31 دسامبر تمدید کرد. این منطقه نیروهای سوریه و اسرائیل را از سال 1974 تاکنون جدا کرده است.

بلندیهای جولان اخیرا در ناآرامی‌ها در سوریه یکی از کانون‌های درگیری بوده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص اخیرا با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در پایگاه‌های اینترنتی معارضان سوریه نوشت پیکار جویان وابسته به القاعده که در بلندی‌های جولان فعالیت می‌کنند، «به طور مستمر اطلاعاتی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و از تل آویو کمک تسلیحاتی و آموزش نظامی دریافت می‌کنند.»

ارتش سوریه بارها مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات پیشرفته نظامی ساخت اسرائیل را از پیکارجویان مورد حمایت خارج، در داخل خاک سوریه کشف و ضبط کرده است.

سوریه از مارس 2011 با بحران خونینی دست به گریبان بوده است. بنابر آمارهای سازمان ملل در ناآرامی ها در سوریه بیش از 230 هزار نفر کشته، هزاران تن دیگر زخمی و میلیون ها نفر آواره شده اند.

ن ام/ س م ل/ ح رب 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku