دروزی‌های سوریه یک تروریست را در بلندی‌های اشغالی جولان از پای درآوردند

تصویری از یک آمبولانس اسرائیلی حامل تروریست‌های تکفیری داعش که در بلندیهای جولان مورد حمله معترضان قرار گرفت (22 ژوئن 2015)

دروزی‌های سوریه  یک تن از عناصر گروه تروریستی النصره را که برای مداوا در حال انتقال به اسرائیل بود، در بلندی‌های اشغالی جولان از پای در آوردند.

بیش از یکصد و 50 معترض دروزی دوشنبه به یک آمبولانس اسرائیلی حامل دو تروریست تکفیری در نزدیکی شهرک «مجد الشمس» در دامنه‌‌های جنوبی کوه «جبل الشیخ» واقع در شمال بلندی‌های جولان حمله کردند.

بر اساس گزارش‌ها، در پی این حمله وضعیت جسمی تروریست‌های مجروح رو به وخامت گذاشت و یکی از این دو تروریست که قرار بود با هواپیما به مرکز درمانی «رمبام» در حیفا منتقل شود، به علت شدت جراحات درگذشت.

دو سرباز اسرائیلی نیز که در پی این حمله زخمی شده بودند، به مرکز درمانی «زیو» در صفد منتقل شدند.

معترضان دروزی همچنین برای برپایی تجمع اعتراض‌آمیز مقابل مرکز درمانی «جلیل» واقع در شهر نهاریا در اراضی اشغالی، فراخوان دادند. 

این مرکز نیز توسط رژیم اسرائیل برای مداوای تروریست‌های مجروح استفاده می‌شود.

شیخ موفق تعریف، رهبر جامعه دروزی‌ها قویا با محکوم کردن این حمله افزود: «این شیوه‌ی ما نیست، ما از این اقدام جنایتکارانه قانون شکنان آسیب می‌بینیم و از مقام‌های دولتی می‌خواهیم وارد عمل شوند.»

این حمله دقیقاً دو هفته پس از آن انجام شد که تروریست‌های جبهه النصره وابسته به القاعده دست‌کم 20 دروزی را در شمال شرق سوریه قتل عام کردند.

ن ام/س م ل/ ح رب

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku