حمایت کامل روسیه از تلاش‌های سازمان ملل در جهت حل بحران سوریه

دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مسکو. 17 فروردین 1395 (عکس: خبرگزاری فرانسه)

روسیه اعلام کرد از تلاش‌های سازمان ملل در جهت ترویج گفتگوهای مستقیم و فراگیر میان دولت و معارضان در سوریه حمایت کامل می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، این کشور از تلاش‌های استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در جهت ترویج گفتگوهای مستقیم و فراگیر بین دولت و معارضان سوری حمایت می‌کند.

به گزارش ریانووستی، لاوروف، روز سه شنبه در ابتدای دیدارش با دی میستورا در مسکو افزود: «همچون (موضع ما) در هر جنگی، البته مهم است که از سرشت فراگیر مذاکرات اطمینان حاصل کنیم و اینکه آنها (دی میستورا و تیمش) بر ترویج گفتگوی مستقیم بین دو طرف (در سوریه) متمرکز شده اند.»

وزیر خارجه روسیه خطاب به دی میستورا تاکید کرد: «از شما پشتیبانی کامل خواهیم کرد.»

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز گفت به دور جدید مذاکرات در مورد «انتقال سیاسی در سوریه» امیدوار است.

دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مسکو. 17 فروردین 1395 (عکس: خبرگزاری فرانسه)

دی میستورا افزود: «به توسعه بیشتری در فرایند سیاسی برای کار در جهت تقویت آن و همچنین حرکت بیشتری (در این خصوص) نیاز داریم؛ این سنگ بنای کار ماست.»

چندی پیش مذاکرات ژنو بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان متوقف شد اما قرار است این مذاکرات 23 فروردین 1395 در ژنو از سر گرفته شود.

دور قبلی مذاکرات برای کمک به حل بحران سوریه اواخر اسفند با حضور نماینده ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه در ژنوِ سوئیس برگزار شد.

گروه‌های اصلی کُردِ سوریه تحت فشار ترکیه از شرکت در مذاکرات صلح محروم شدند.

پیش از آن دی میستورا با نمایندگان دولت سوریه و هیأت معارضان دیدار و گفت و گو کرده بود.

حدود پنج سال درگیری‌های مرگبار در سوریه حدود 470 هزار کشته و 1 میلیون و 900 هزار زخمی به جا گذاشته است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku