نخست وزیر عراق: حمله شیمیایی داعش را تلافی خواهیم کرد

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق حملات شیمیایی داعش علیه غیرنظامیان را جنایت بزرگ علیه بشریت دانسته و تاکید کرده است بغداد با این جنایت به شدت مقابله خواهد کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز شنبه (22 اسفند) بعد از حمله شیمیایی داعش به روستایی در نزدیکی کرکوک اعلام کرد: «بمباران کورکورانه و استفاده از مواد سمی علیه غیر نظامیان عراق و به ویژه زنان و کودکان از سوی داعش، جنایت بزرگ و خشونتی علیه تمامی بشریت است.»

وی با صدور بیانیه تاکید کرد: «ما با این جنایت به شدت مقابله خواهیم کرد... و این حمله بدون مجازات نخواهد ماند.»

گروه تروریستی داعش چهارشنبه با شلیک خمپاره‌هایی که گفته می‌شود حاوی گاز خردل بوده است، روستای تازه خورماتو را در شمال عراق، هدف قرار داد که در اثر آن یک دختربچه سه ساله جان باخت و ده ها نفر دچار تنگی نفس و ناراحتی پوستی شدند.

کارشناسان اطلاعاتی همچنان در حال تجزیه و بررسی نمونه‌های به جا مانده از این حمله هستند اما مقامات محلی می‌گویند در این حمله از عامل خردل استفاده شده است.

انفجار یک بمب حامل گاز سمی در عراق (تصویر آرشیوی)

روز شنبه ، یک هیأت ایرانی از این روستا که درست در جنوب شهر کرکوک و حدود 220 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، دیدن کرد.

العبادی همچنین وعده داد این روستا، که صدها ساکن آن بعد از حمله شیمیایی داعش تحت درمان قرار گرفته‌اند، تحت پشتیبانی پزشکی و درمانی قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فرانسه همچنین از شرکت صدها نفر در مراسم تشییع پیکر فاطمه سمیر، دختر بچه‌ای که در اثر جراحات وارده در این حمله جان باخت، خبر داده است.

بر اساس این گزارش، برخی از شرکت کنندگان و سوگواران در این مراسم که روز جمعه برگزار شد، پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن بر لزوم حفاظت از جان ساکنان و غیرنظامیان تاکید شده بود.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku