وزارت دفاع آلمان: داعش با سلاح شیمیایی به پیشمرگه‌های کرد حمله کرده است

انفجار بمب آغشته به کاز کلر در عراق (تصویر آرشیوی)

به گزارش رسانه‌های آلمانی، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد تروریست‌های داعش در حملات اخیر خود نیروهای پیشمرگه کُرد را در جنوب غرب اربیل در شمال عراق، هدف حملات شیمیایی قرار داده‌اند.

وزارت دفاع آلمان روز پنج شنبه اعلام کرد در این حملات به نیروهای آلمانی که به عنوان مربی در کردستان عراق حضور دارند، آسیبی نرسیده است.

دفتر اطلاع رسانی وزارت پیشمرگه نیز حمله شیمیایی روز چهارشنبه داعش را تایید کرده است.

نیروهای پیشمرگه کُرد اعلام کردند تروریست‌های داعش با استفاده از راکت‌های حامل مواد شیمیایی به نیروهای کُرد در جنوب غرب استان اربیل حمله کرده‌اند. 

محمد اسعد خوشوی، یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه، در مصاحبه با پایگاه خبری «العربی جدید» گفت داعش 45 راکت و خمپاره حامل مواد شیمیایی به سوی نیروهای کُرد در محور مخمور واقع در جنوب غرب استان اربیل پرتاب کرد که از این بین 38 خمپاره منفجر شد.

به گفته این منبع نظامی، این خمپاره‌ها در میان نیروهای کُرد منفجر شدند.

خوشوی بی آنکه به تعداد دقیق زخمی‌ها اشاره کند، میزان جراحت نیروهای کُرد را سوختگی 3 الی 4 در صدی اعلام کرد.

مقام‌های اقلیم کردستان عراق پیشتر اعلام کرده بودند شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد تروریست‌های داعش در ماه ژانویه از گاز سمی کلر علیه نیروهای پیشمرگه در شمال عراق استفاده کردند.

به گفته مقام‌های کردها، نمونه‌هایی از لباس‌ها و خاک منطقه در آزمایشگاهی در یکی از کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش آزمایش و نشانه‌هایی از گاز کلر در نمونه‌ها پیدا شد.

گزارش‌های دیگری مبنی بر استفاده داعش از گاز کلر ارائه شده است اما در رابطه با اینکه این گروه تروریستی زرادخانه عظیم تسلیحات شیمیایی در اختیار داشته باشد، شواهدی در دست نیست.

گاز کلر در گروهی از سلاح های شیمیایی طبقه‌بندی می شود که عامل خفگی هستند. این گاز در صورت استنشاق در حجم انبوه، ریه را از بین می برد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku