مقامات کرد: داعش در شمال عراق دست به حمله شیمیایی زد

تصویر آرشیوی از مواضع نیروهای پیشمرگه در نبرد با تروریست‌های داعش در شمال عراق (AFP)

مقامات کرد می‌گویند گروه تکفیری داعش احتمالا بار دیگر علیه نیروهای پیشمرگه که با تروریست‌های تکفیری در شمال عراق مبارزه می‌کنند، دست به حمله شیمیایی زده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد روز چهارشنبه بر اثر اصابت یک راکت به مواضع نیروهای کرد مستقر در نزدیک سد موصل حجم قابل ملاحظه‌ای دود زرد رنگ مشاهده شد.

این بیانیه می‌افزاید در این حمله یک نیروی کرد مجروح شد که اکنون در بیمارستان بستری است و بقایای این راکت که به نظر می‌رسد دست‌ساز باشد برای آزمایش از محل انفجار جمع‌آوری شده است.

بنا بر این بیانیه، این حمله یکی از موارد در حال افزایش حملات ماه‌های اخیر است که گمان می‌رود حامل مواد شیمیایی بوده باشد. پیشتر نیز حملۀ دیگری انجام شد که آزمایش‌ها از وجود گاز کلر در آن حکایت داشت.

این بیانیه می‌نویسد ما عمیقا نسبت به تشدید و روش‌های اجرای این حملات نگران هستیم. نیروهای کردی که با داعش مبارزه می‌کنند نیازمند تجهیزات حفاظتی مناسب برای مقابله با اینگونه حملات هستند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی مستقر در لاهه دربارۀ استفادۀ تروریست‌های گروه داعش از تسلیحات شیمیایی در منطقه ابراز نگرانی کرده است. با این حال، شروع تحقیق مستلزم درخواست عراق یا شورای امنیت سازمان ملل است.

تروریست‌های داعش که معارض دولت و ملت سوریه و عراق هستند در این دو کشور همسایۀ مسلمان مرتکب جنایات جنگی فجیعی شده‌اند.

داعش همچنین به اجرای یک حمله شیمیایی در شهر مارع در شمال سوریه در روز سه‌شنبه متهم است. این حمله چهار کشته و شمار زیادی مجروح بر جای گذاشت.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku