حملات هوایی عربستان در عید قربان جان 14 یمنی را گرفت

ویرانی‌های به جا مانده از حملات هوایی عربستان سعودی در استان شمال‌غربیِ صعده در یمن (11 شهریور 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

با تداوم حملات مرگبارِ جنگنده‌های عربستان سعودی به کشور یمن، بمباران دو شهر در استان صعده در شمال غربِ این کشور، دست‌کم 14 کشته برجای گذاشت.  

شبکۀ تلویزیونی المسیره روز دوشنبه (22 شهریور) گزارش داد که در حملۀ جت‌‎های سعودی به منطقۀ الدَحل در شهر باقم در استان صعده، 2 نفر کشته شدند و یک تن زخمی شد.

پیش از این حمله، جنگنده‌های ائتلافِ تحت امر سعودی، در هفت نوبت منطقۀ المهاذر را در شهر سحار در استان صعده، بمباران کرده بودند.

در این حملات دست‌کم 12 یمنی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

براساس این گزارش، جت‌های سعودی همزمان با فرارسیدن عید بزرگ مسلمانان، همچنین شهر بکیل المیر در استان حجه، منطقۀ کهبوب در استان تعز و مناطقی از شهر بنی الحارث را در استان صنعا، بمباران کردند. 

سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد از آغاز حملات مرگبار عربستان سعودی به یمن بیش از 10 هزار نفر که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته شده‌اند.

عربستان سعودی حملات خود را به یمن از فروردین 1394 آغاز کرده است. سعودی‌ها در این حملات تاکنون بارها مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده‌اند.

رژیم آل سعود جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku