حملات هوایی سعودی‌ها به یمن؛ 8 کشته

جنگنده‌های سعودی مناطق مسکونی یمن را هدف حملات هوایی قرار می‌دهند. (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

در حملۀ جنگنده‌های عربستان سعودی به یک منطقۀ مسکونی در استان عمران در شمال غرب یمن، دست‌کم 8 غیرنظامی کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکۀ تلویزیونی المسیره، در این حملات که روز پنج‌شنبه صورت گرفت، منطقۀ «سوق نجار» در 53 کیلومتری شمال غرب صنعا، پایتخت یمن، بمباران شد.

در ادامۀ درگیری‌های داخلی در یمن، نیروهای ارتش و مبارزان کمیته‌های مردمی، اردوگاه نظامی «کوفل» در استان مأرب در مرکز یمن را هدف قرار دادند که در این حمله شماری از نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، کشته شدند.

عربستان سعودی در هفته‌های اخیر و پس از شکست مذاکرات گروه‌های یمنی در کویت، حملات خود را به یمن گسترش داده است.

جنگنده‌های سعودی روز چهارشنبه منطقۀ «رازح» در استان صعدۀ یمن را هدف قرار دادند که در این حملات یک کودک کشته شد و شش تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین منطقۀ «باقم» و یک مدرسه را در منطقۀ «سحر» در استان صعده هدف قرار دادند. هنوز گزارشی از تلفات و خسارت‌‎های احتمالی این حملات منتشر نشده است.

ویرانه‌های ناشی از حملات هوایی عربستان سعودی به شهر صنعا، پایتخت یمن؛ (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

عربستان سعودی حملات خود را به یمن از فروردین 1394 آغاز کرده است؛ سعودی‌ها در این حملات تاکنون بارها مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده‌اند.

رژیم آل سعود جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به ‌هادی و تضعیف جنبش مردمی انصاراللهِ یمن آغاز کرد. سعودی‌ها در این جنگِ نابرابر از تسلیحات ممنوعه‌ همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده و براساس اعلام سازمان ملل، تاکنون حدود 10 هزار نفر را کشته‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku