عربستان از ورود هواپیماهای حامل هیأت انصارالله به صنعا جلوگیری کرد

تصویری از جت‌های جنگنده عربستان سعودی که برای تجاوز به یمن مورد استفاده قرار می‌گیرند (منبع خبرگزاری فرانسه)

عربستان سعودی بار دیگر از ورود هواپیماهای حامل هیأت مذاکره‌کنندۀ انصارالله، زخمی‌ها و بیماران یمنی به صنعا جلوگیری کرده است.

این چهارمین بار است که عربستان سعودی مانع ورود این هواپیماها به صنعا می‌شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع سازمان ملل گزارش داده است در تازه ترین دخالت عربستان سعودی، دو هواپیما از عمان و سازمان ملل، از ورود به یمن باز مانده‌اند.

هیأت انصار‌الله و حزب کنگرۀ مردمی یمن با ضمانت سازمان ملل در گفتگوهای کویت شرکت کردند اما بیش از یک ماه است که به علت عدم اجازه ورود به صنعا در مسقط، پایتخت عمان، به سر می برند.

منبع یادشده در عین حال از ادامه تلاش برای قانع کردن عربستان سعودی جهت ورود هیأت مذاکره‌کننده انصارالله و بیماران و مجروحان یمن پیش از عید قربان خبر داده و گفته است: «این اقدامات شانس دستیابی به راه حل صلح‌آمیز برای بحران یمن را کاهش خواهد داد به خصوص که هیأت انصارالله و حزب کنگرۀ مردمی هشدار داده‌اند درصورت عدم مجوز ورود به صنعا، در گفتگوهای آینده شرکت نخواهند کرد.»

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 (26 مارس 2015)، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات هوایی مرگبار قرار داده است.

 دود ناشی از حمله هوایی عربستان به استراحتگاه کارگران کارخانه قند در منطقه ساحلی «رأس عیسی» در بندر الحدیده در غرب یمن ( 8 شهریور 1395، عکس از خبرگزاری خبر یمن)

جنگنده‌های عربستان در این حملات بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌ یمن از جمله تعداد زیادی بیمارستان، مدرسه و کارخانه را نابود کرده‌اند.

بنا به اعلام سازمان ملل، از آغاز حملات ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی به یمن، حدود 10 هزار نفر کشته شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku