10 سرباز در اثر انفجار در جنوب یمن کشته شدند

نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفیِ یمن، در استان جنوبیِ ابین در این کشور (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

حملۀ یک عامل بمب‌گذار با خودرویی مملو از مواد منفجره به مقر نیروهای وفادار به رئیس‌جمهور مستعفی یمن در استانِ جنوبیِ ابین، 10 کشته و 14 زخمی بر جای گذاشته است.

استان ابین از جملۀ مناطقی است که گروه‌های تروریستی و تکفیری مانند القاعده و داعش در آن فعالیت دارند و تا کنون مسئولیت وقوع چند انفجار را در آن برعهده گرفته‌اند.

از تازه‎ترین حملات مرگبارِ گروه‌های تروریستی در یمن می‎توان به انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر ساحلیِ عدن در جنوبِ یمن اشاره کرد که در تاریخ 8 شهریور منجر به مرگ 71 نفر شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

از فروردین 1394 و با آغاز حملات هواییِ مرگبارِ ائتلاف تحتِ امر عربستان سعودی به یمن با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفیِ یمن، گسترۀ فعالیتِ گروه‌های تروریستی در جنوبِ این کشور افزایش یافت.

ریاض بارها به بمباران اهداف غیرنظامی به جای هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی از جمله القاعده در یمن متهم شده است. براساس گزارش سازمان ملل، سعودی‌ها تاکنون بارها مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده‌اند.

تداوم حملات هوایی جنگنده‌های عربستان سعودی به صنعا، پایتخت یمن (9 شهریور 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

سازمان ملل در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) در گزارشی دربارۀ ناقضان حقوق کودکان، ائتلاف تحت رهبری سعودی را مسئول 60 درصد از مرگ‌و‌میرهای کودکان در یمن در سال 2015 دانسته بود. براساس این گزارش، در حملات عربستان و متحدانش 510 کودک کشته و 667 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل متحد همچنین در تاریخ 4 شهریور با انتشار گزارشی اعلام کرد حملات هواییِ ائتلافِ تحتِ امر عربستان سعودی به یمن عامل عمدۀ قتل 3 هزار و 799 غیرنظامی و زخمی شدن 6 هزار و 711 شهروند یمنیِ دیگر بوده است.

جیمی مک‌گلدریک، هماهنگ‌کنندۀ امور بشر دوستانۀ سازمان ملل در یمن، نیز در تاریخ 9 شهریور تأیید کرد که جنگ 18 ماهه در یمن دست‎‏کم 10 هزار قربانی گرفته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku