مقابله داوطلبان بریتانیایی با حملات ترکیه در منبج

نیروهای گروه موسوم به «گردان باب کرو» (عکس از توئیتر گردان باب کرو)

گروهی متشکل از داوطلبان بریتانیایی موسوم به «گردان باب کرو» که با شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه همکاری می‌کند از قصد خود برای مقابله با حملات عناصر تحت حمایت ارتش ترکیه در این منطقه خبر داده است.

«گردان باب کرو» جمعه در بیانیه‌هایی در توئیتر در واکنش به اظهارنظر مقام‌های ترک اعلام کرد اعضای این گروه، از جبهه رقه (مرکز خلافت خودخوانده تروریستهای داعش) عازم شهر منبج - که به دست نیروهای یگان‌های مدافع خلق آزاد شد – می‌شوند.

مقام‌های ترکیه پیشتر گفته بودند بریتانیایی‌ها و خارجی‌هایی که در کنار نیروهای کُرد می‌جنگند، بخشی از یک «سازمان تروریستی» هستند.

یونس آق‌بابا، مشاور بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، پنج‌شنبه مدعی شده بود: «ترکیه در هنگام مبارزه با سازمان‌های تروریستی به ملیت عناصر این سازمان‌ها توجهی ندارد.»

«گردان باب کرو» در این بیانیه به ارتباط میان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه با تروریست‌های داعش اشاره کرد و افزود: «ارتش آزاد سوریه هم اینک در 11 کیلومتری شهر منبج مستقر شده است.»

گشت‌زنی عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در شهر جرابلس (10 شهریور 95، عکس از رویترز)

در این بیانیه آمده است: «عناصر تحت حمایت ارتش ترکیه بخشی از گروه تروریستی داعش هستند و پیروزی آسان آنها (بر داعش) در جرابلس نیز به همین خاطر است.»

«گردان باب کرو» با بیان اینکه «حدود 500 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه برای پاکسازی منبج از داعش کشته شدند» خاطر نشان کرد: «آنها (ارتش ترکیه و عناصر ارتش آزاد) می‌خواهند منبج را از ما پس‌بگیرند. آنها می‌خواهند این شهر را برای چه کسی پس بگیرند؟»

«گردان باب کرو» در این بیانیه افزود: «رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، به صراحت علیه یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه اعلان جنگ کرده است. او در جریان جنگ کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه با تروریسم مبارزه نکرد. او به حامیان داعش اجازه عبور از مرز را داد اما از عبور حامیان کُردها جلوگیری کرد.»

استقرار تانک‌های ترکیه در نزدیکی مرز سوریه (عکس از رویترز)

با وجود این، ترکیه ضمن رد اینگونه ادعاها اعلام کرد عناصر داعش سال گذشته حملات شدیدی را در این کشور انجام دادند.

عناصر ارتش آزاد سوریه از چهارشنبه (3 شهریور) با پشتیبانی تانک‌ها و نظامیان ترکیه به شهر جرابلس در سوریه حمله کردند. آنها بعد از بیرون راندن گروه تروریستی داعش از جرابلس به سمت منبج پیشروی کرده و با گروه‌های شبه‌نظامی کُرد درگیر شده‌اند.

دولت آنکارا هدف از این عملیات را آزادی منطقه مرزی شمال سوریه از تصرف داعش و پایان دادن به سیطره نیروهای کردتبار مخالف آنکارا در این منطقه عنوان کرده و تاکید کرده است این عملیات را تا نابودی همه «گروه‌های تروریستی» ادامه خواهد داد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku