ترکیه: هدف از حمله به سوریه کریدور مرزی 90 کیلومتری است

تصویری آرشیوی از تانک و خودروهای زرهی ترکیه در مناطق شمالی سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

آنکارا اذعان کرد هدف از تهاجم به خاک سوریه عقب راندن تروریست‌های داعش و ایجاد کریدوری 90 کیلومتری در مرزهای ترکیه است.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت تهاجم یک هفته‌ای ترکیه به سوریه با هدف پاکسازی مناطقی تا 90 کیلومتری (56 مایلی) مرزهای ترکیه از تروریست‌های داعش است.

وی همچنین گفت تا زمانی که مبارزان کرد در شمال سوریه در مناطق غربی رود فرات حضور داشته باشند، هدف نیروهای ترکیه قرار خواهند گرفت.

کالین تاکید کرد ترکیه در برابر شبه نظامیان کرد در سوریه آتش بس اعلام نکرده است.

این در حالی است که وی تصریح کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، درباره حملات نزدیک شهر حلب در شمال سوریه نگران می‌باشد و به همین دلیل در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس موقت در این منطقه است.

نیروهای ویژه با همراهی تانک‌های ارتش ترکیه از روز چهارشنبه (3 شهریور) برای پاکسازی مناطق مرزی از آن ‌چه رئیس جمهور این کشور، «تروریست‌‎های داعش و پیکارجویان کُرد حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (پی.وای.دی)» دانست، وارد خاک سوریه شدند.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانسی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد. (تصویر آرشیوی)

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفت انتظار می‌رود اردوغان در حاشیه برگزاری نشست سران گروه بیست در چین با باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، دیدار و درباره استرداد فتح الله گولن، شخصیت برجسته مخالف دولت آنکارا، گفتگو کند.

آنکارا گولن را که از سال 1999 در تبعیدی خودخواسته در امریکا زندگی می‌کند، طراح اصلی کودتای نافرجام اخیر در ترکیه می‌داند و بارها از امریکا خواسته است تا وی را مسترد کند.

در همین حال گولن هرگونه دخالت در کودتا را رد کرده و آن را صحنه‌سازی دولت برای سرکوب مخالفان دانسته است.

در کودتای نافرجام بامداد 26 تیر در ترکیه گروهی از نیروهای ارتش با هدف سرنگونی دولت عملیات نظامی را در استانبول و آنکارا آغاز کردند که با همکاری مردم و نیروهای امنیتی ناکام ماند.

در جریان این کودتا دستکم 246 نفر کشته و بیش از 2100 تن زخمی شدند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku