درگیری شدید نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها در حلب

تصویری از نیروهای ارتش سوریه در حومۀ شهر حلب؛ 7 مرداد (عکس از خبرگزاری فرانسه)

درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی سوریه و تروریست‌های تکفیری در داخل و اطراف شهر حلب در شمال این کشورگزارش شده است.

ویدئویی که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه (16 مرداد) منتشر کرد، نشان می‌دهد، نیروهای دولتی این کشور یکی از پایگاه‌های نظامیِ تحت اشغال تروریست‌ها را در جنوب حلب هدف حملات زمینی و هوایی قرار داده اند.

در عین حال، دمشق ادعای تروریست‌ها را مبنی بر اینکه کنترل میدان الراموسه را در جنوب حلب به دست گرفته‌اند، تکذیب کرد.

دولت سوریه همچنین گزارش‌ها مبنی بر اینکه تروریست‌های تکفیری حلقۀ نیروهای دولتی در اطراف شهر حلب را شکسته‌اند، رد کرده است.

به گزارش منابع نظامی سوریه، نیروهای دولتی در چند روز گذشته تعداد زیادی از تروریست‌ها را کشته و بسیاری را زخمی کرده‌اند. افزون بر این، تعداد زیادی از وسایل نقلیۀ تروریست‌ها در این بین نابود شد.

تصویری که تلویزیون دولتی سوریه آن را منتشر کرده است، تروریست‌هایی را نشان ‌می‌دهد که در شهر حلب خود را به نیروهای ارتش تسلیم کرده‌اند. (9 مرداد)

به گزارش گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، در هفتۀ گذشته در مجموع 500 تروریست و نیروی دولتی در درگیری‌های دو طرف در شهر حلب کشته شدند.

بر پایه گزارش‌ها، معارضان مسلح کشته شدن دست کم 47 تن از عناصر خود را در درگیری با ارتش سوریه در جنوب شهر حلب تأیید کرده‌اند.

حلب از سال 2012، یک سال پس از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه بین نیروهای دولتی در غرب و معارضان در شرق تقسیم شده است. نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی بخش‌های تحت کنترل گروه‌های تروریستی در استان حلب در حال اجرای یک عملیات نظامی گسترده هستند.

ارتش سوریه از تاریخ 27 تیر با پیشروی به سمت مناطقِ تحتِ تسلطِ معارضان در شرق حلب، تروریست‎ها را محاصره کرده است.

دولت دمشق از چندی پیش با کمک روسیه عملیاتی را به منظور امداد رسانی به ساکنان شهر حلب در شمال غرب این کشور آغاز کرده‌ است.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در ناآرامی‌های پنج سالۀ سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku