ارتش سوریه حمله شورشیان را نزدیک حلب دفع کرد

در این تصویر، یک دستگاه خودروی زرهی متعلق به تروریست‌ ها در دانشگاه توپخانه در حلب به چشم می‌خورد، 16 مرداد 1395 (عکس از رویترز)

خبرنگار پرس تی‌وی از وقوع درگیری‌های شدید نزدیک شهر حلب در شمال سوریه بین نیروهای دولتی و تروریست‌هایی که تلاش می‌کنند به محاصره این منطقه پایان دهند، خبر داده است.

ارتش سوریه با حمایت هوایی و پوشش توپخانه روز شنبه (16 مرداد) توانست به ائتلاف گروه‌های تروریست که دانشگاه‌های نظامی در جنوب حلب را هدف حملات مکرر خود قرار داده بودند، ضربه بزرگی بزند.

یک منبع آگاه نظامی گفت در این درگیری‌ها تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و بسیاری از آنان نیز زخمی شدند.

تعداد زیادی از خودروها و تجهیزات متعلق به پیکارجویان نیز در این درگیری‌ها منهدم شد.

در همین حال سایر گزارش‌ها حاکی است که ارتش سوریه با دفع حمله گروه‌های تروریست به یک پایگاه توپخانه‌ای در حلب تلفات سنگینی به آنها وارد کرده است.

ارتش سوریه صدها تروریست وابسته به جیش الفتح را از پادرآورده است. جیش الفتح که از جبهه فتح الشام، احرار الشام و سایر گروه‌های کوچکتر تشکیل شده است، ادعا کرد که دانشگاه توپخانه‌ای اصلی در محله رموسه در جنوب غرب حلب را تصرف کرده است.

این پایگاه توپخانه‌ای که 2 کیلومتر از منطقه محاصره شده فاصله دارد، مقادیر زیادی مهمات را در خود جا داده است.

ارتش سوریه هنوز هم حلقه محاصره تروریست‌ها را در حلب تنگ‎تر می‎کند و اغلب محله‌های تحت کنترل پیکارجویان را محاصره کرده است.

پیکارجویان برای جلوگیری از متحمل شدن خسارات بیشتر در برخی مناطق میدان جنگ را ترک کرده‌اند. آنها همچنین تلاش می‌کنند غیرنظامیان را در این شهر نگاه دارند تا به منظور کند کردن پیشروی ارتش از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

حلب از سال 2012 بین نیروهای دولتی در غرب و پیکارجویان در شرق این شهر تقسیم شده است.

سوریه از مارس 2011 صحنه خشونت و ناآرامی های مورد حمایت خارج است .

استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید در نتیجه بیش از 5 سال جنگ در این کشور عربی حدود 400 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که به گفته وی حدود نیمی از جمعیت این کشور 23 میلیون نفری آواره شده اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku