معارضان سوری مدعی شدند محاصره شهر حلب را شکستند

تصویر منتسب به نیروهای فتح الشام در حومه حلب، 16 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

معارضان سوری مدعی شدند محاصره نیروهای دولتی سوریه را بر شهر حلب در شمال این کشور شکستند.

گروه موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» روز شنبه ادعا کرد معارضان سوری محاصره نیروهای دولت را بر شهر حلب واقع در شمال غرب سوریه پس از یک هفته درگیری شدید شکسته‌اند.

این ائتلاف متشکل از مخالفان مسلح و معارضان از 10 مرداد در تلاش برای پایان دادن به محاصره نیروهای دولتی بر مناطق شرقی حلب با آنها درگیر شدند. این محاصره از حدود سه هفته پیش آغاز شده بود.

«ائتلاف ملی سوریه» که مقر آن در استانبول ترکیه است، در پیامی توییتری اعلام کرد محاصره حلب «شکسته شده است».

گروه موسوم به «احرار الشام» نیز در پیامی توییتری اعلام کرد معارضان کنترل منطقه الرموسه در حومه جنوب غربی حلب را در اختیار گرفته‌اند و در نتیجه «مسیر به سوی حلب باز شده است».

با این حال شبکه تلویزیونی المنار متعلق به جنبش حزب الله لبنان که نیروهایش در کنار ارتش سوریه می جنگند، سقوط الرموسه و شکستن محاصره حلب را تکذیب کرده است.

گروه جبهه النصره که پس از جدایی از القاعده به فتح الشام تغییر نام داده است، روز شنبه اعلام کرد معارضان از داخل شهر حلب عقب نشینی کردند تا با سایر معارضان در حومه شهر مرتبط شوند.

این گروه تروریستی افزود: «در حال کار برای به دست گرفتن کنترل آخرین نقاط باقی مانده به منظور شکستن محاصره هستیم.»

نیروهای دولتی سوریه حلب را از 27 تیر امسال پس از بستن آخرین مسیر تدارکاتی تحت کنترل مخالفان محاصره کرده‌اند.

برآورد می‌شود حدود 250 هزار نفر در بخش شرقی حلب که تحت کنترل معارضان است، به سر می‌برند.

درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در حومه حلب

پیشتر خبرگزاری فرانسه گزارش داد پیکارجویان مخالف دولت و معارضان جیش الفتح در تلاش برای شکستن محاصره نیروهای دولتی سوریه و باز کردن مسیری جدید به سمت مناطق تحت کنترل معارضانِ تحت محاصره، مناطق جنوب حلب را تصرف کرده‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «جیش الفتح ... کنترل یک آکادمی نظامی را که در آن مقادیر زیادی مهمات و ادوات توپخانه وجود دارد، در اختیار گرفته است.»

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد یگان های ارتش این کشور با تروریست‌ها در مجاورت دانشکده‌ نظامی واقع  جنوب حلب درگیر شدند و خسارات و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

استان کلیدی حلب در شمال غرب سوریه صحنه درگیری گروه‌های مختلف در چند جبهه متقابل است.

از اواسط سال 2012 معارضان از یک سو و نیروهای ارتش سوریه از سویی دیگر برای در اختیار گرفتن شهر حلب، مرکز استان حلب در حال جنگ هستند و این شهر را که زمانی یک قطب اقتصادی به شمار می رفت، به منطقه ای ویران و تقسیم شده، تبدیل کرده اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku