«هر گونه راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری یمن باید توقف تجاوز سعودی را دربرداشته باشد»

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جنبش انصارالله یمن می‌گوید هر گونه راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری در این کشور باید تضمین‌کنندۀ خاتمه یافتن تهاجم عربستان و محاصرۀ یمن باشد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله روز پنجشنبه (24 تیر) در صفحۀ شخصی خود در فیسبوک نوشت حوثی‌ها تمامی طرح‌های صلحی را که توقف تجاوز سعودی، محاصرۀ هوایی و دریایی یمن و لغو محدودیت‌های اقتصادی این کشور را دربرنداشته باشند رد خواهند کرد.

عبدالسلام این مطالب را پس از دیدار با اسماعیل ولد شیخ احمد، نمایندۀ ویژه سازمان ملل در یمن، که در صنعا پایتخت این کشور صورت گرفت، مطرح کرد.

سخنگوی انصارالله افزود هر گونه راه‌حلی برای پایان دادن به بحران یمن باید مورد توافقِ تمامی طرف‌های درگیر باشد.

اظهارات عبدالسلام در حالی مطرح شد که دورِ جدید مذاکرات صلح بین طرف‌های درگیر در یمن، که با حمایت سازمان ملل صورت می‌گیرد، قرار است روز جمعه (25 تیر) در کویت آغاز شود.

مذاکرات صلح یمن با هدف پایان دادن به بیش از یک سال درگیری در این کشور عربی 21 آوریل (2 اردیبهشت) در کویت آغاز شد.

ویرانی‌های به جا مانده از حملات عربستان سعودی به یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)
ویرانی‌های به جا مانده از حملات عربستان سعودی به یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

برگزاری این مذاکرات با آتش‌بسی که با میانجی‌گری سازمان ملل در سراسر یمن برقرار شد همزمان شد؛ با این وجود حوثی‌ها همچنان از نقض آتش بس از سوی عربستان سعودی و حملات هوایی متعدّد این کشور به غیرنظامیان در یمن خبر داده‌اند.

عربستان سعودی از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

به گفته منابع داخلی یمن، در حملات ریاض که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد، بیش از 9 هزار و 400 نفر کشته و دست‌کم 16 هزار نفر زخمی شده‌اند.

حملات عربستان سعودی به زیرساخت‌های یمن خسارات سنگینی وارد کرده و در این حملات بسیاری از بیمارستان‌ها، مدارس و کارخانجات ویران شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku