حیدرالعبادی از آزادی قریب‌الوقوع موصل خبر داد

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در مناطق عملیاتی نیروهای عراقی در اطراف موصل ( 15 آبان 95- عکس از پایگاه خبری السومریه نیوز)

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، با حضور در ناحیۀ برطله در شرق موصل اعلام کرد به زودی خبر آزادسازی موصل از داعش را به مردم عراق تبریک خواهد گفت.

به گزارش المیادین، حیدرالعبادی با بیان اینکه پیروزی بر داعش در موصل به دست عراقی‌ها محقق خواهد شد، گفت: «نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم از پای نخواهند نشست و با مردم مناطق آزادشده در موصل همکاری دارند.»

وی اطمینان داد که نیروهای مردمی به ساکنان مناطق آزادشده آسیبی نخواهند رساند.

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق در مناطق عملیاتی نیروهای عراقی در اطراف موصل ( 15 آبان 95)

العبادی گفت: «عده‌ای تلاش دارند با ایجاد جنگ مذهبی و طایفه‌ای بین عراقی‌ها تفرقه بیندازند ولی عراقی‌ها ثابت کرده‌اند که در میدان نبرد متحد هستند.»

وی پیش‌بینی‌کرد سرعت آزادسازی موصل همگان را غافلگیر کند و به اعضای داعش هشدار داد که اگر می‌خواهند زنده بمانند، سلاح‌های خود را بر زمین بگذراند.

محاصرۀ فرودگاه تلعفر

گردان سیدالشهدا وابسته به  نیروی‌های مردمی عراق، روز یکشنبه اعلام کرد محاصرۀ فرودگاه تلعفر را در غرب شهر موصل آغاز کرده‌است.

ابوالاء الولائی، دبیرکل «گردان سیدالشهدا» طی بیانیه‌ای عنوان کرد این گردان به همراه سایر بخش‌های نیروهای مردمی عراق، عملیات محاصرۀ فرودگاه تلعفر، در 8 کیلومتری شهر موصل را آغاز کرده‌است.

از طرفی، عبدالامیر یارالله، فرماندۀ عملیات "نینوا می‌آییم" از آزادسازی روستای الرزاقیه در جنوب غربی شهر موصل خبر داد.

وی طی بیانیه ای اعلام کرد: «نیروهای ارتش عراق، روستای الرزاقیه  در محور الزاب در جنوب غربی شهر موصل را آزاد کردند و پس از وارد‌ آوردن تلفات به دشمن، پرچم عراق را بر فرازساختمان‌های این روستا به اهتزاز درآوردند.»

گروه تروریستی داعش تابستان 1393 با پیشروی در عراق کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور عربی از جمله شهر موصل را به دست گرفت.

عملیات بازپس‌گیری موصل و مناطق اطراف آن از 26 مهر آغاز شده و نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را آزاد کنند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku