ویدئو: داعش چگونه در موصل می‌جنگد؟

یکی از عناصر داعش در حال مبارزه با نیروهای عراقی

خبرگزاری اعماق، وابسته به داعش، تصاویری ویدئویی منتشر کرده که مبارزۀ عناصر این گروه تروریستی را با نیروهای عراقی در مناطق مختلف شهر موصل نشان می‌دهد.

این ویدئو که گفته می‌شود در منطقۀ السامه در شرق موصل ضبط شده، عناصر داعش را در حالی‌که به اهداف مشخصی حمله می‌کنند، نشان می‌دهد.

پس از انجام این عملیات، آتش و دودِ ناشی از آن در تصویر دیده می‌شود.

ویدئوی دیگری نیز منتشر شده که تروریست‌های داعش را در نبردی در جنوب غرب موصل نشان می‌دهد. این مبارزه که به گفتۀ عناصر داعش «عملیاتی شهادت‌طلبانه» است، در روستای المصاید در جنوب غرب موصل رخ داد.

یکی از عناصر داعش که در این ویدئو مشاهده می‌شود. وی در حال مبارزه با نیروهای عراقی است.

گروه تروریستی داعش اخیراً نیز یک فایل صوتی منسوب به ابوبکر البغدادی، سرکردۀ این گروه، منتشر کرد که در آن تروریست‌ها به مقاومت تا پای جان در مقابل نیروهای عراقی دعوت می‎شوند. این پیام صوتی اولین بیانیه‌ای است که در طی بیش از یکسال گذشته به البغدادی منسوب شده‌است.

این ویدئوها در حالی منتشر شد که عملیات گستردۀ نیروهای عراقی برای آزادسازی کامل موصل از اشغال داعش همچنان ادامه دارد و با پیشروی آنان، حلقۀ محاصرۀ این گروه تروریستی در این شهر شمالی عراق تنگ‌تر می‌شود.

اکنون نظامیان ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای «حشد الشعبی» (یگان‌های داوطلب مردمی) و نیروهای کردتبار پیشمرگ، در ادامۀ عملیات گسترده‌ای که 17 اکتبر (26 مهر 1395) برای آزادسازی موصل آغاز شده است، تقریباً از همۀ محورها در حال پیشروی هستند و به آخرین مقر داعش در عراق نزدیک می‌شوند.

نظامیان عراق در هفتۀ اخیر موفق شده‌اند برای نخستین بار از ژوئن 2014، از محدودۀ موصل عبور کنند و وارد این شهر شوند.

گروه تروریستی داعش ژوئن 2014 (تابستان 1393) با پیشروی در عراق کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور عربی را در اختیار گرفت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku