«سرکردگان داعش در حال فروش خانه‌هایشان در شهر حویجۀ عراق هستند»

نیروهای عراقی در عملیات بازپس‌‎گیری شهر البشیر در استان کرکوک در شمال عراق از تروریست‌های گروه داعش (11 اردیبهشت 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی، سرکردگان گروه تروریستی داعش در حال فروش زیر قیمتِ خانه‎های خود در شهر حویجه در استان کرکوک و فرار به سمت شهر موصل در استان نینوا هستند.

پایگاه خبریِ السومریه نیوز با انتشار گزارشی اعلام کرد برخی از سرکرده‌های گروه داعش همراه با خانواده‏‌هایشان از ترس آغازِ عملیات آزادسازیِ شهر حویجه در جنوب غربِ استان کرکوک در شمالِ عراق، در حال ترکِ این شهر هستند.

بخش الحویجه و مناطقِ اطراف آن مانند رشاد، الریاض، العباسی و زاب، از خرداد ماه سال 1393 تحت کنترل داعش درآمد، اما همگام با پیشروی‌های چشمگیرِ ارتش عراق در مناطق شمالیِ این کشور، تروریست‏‎ها در حال فرار به سمت موصل، پایتخت خودخواندۀ گروه خود در استان نینوا هستند.

ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از مناطقی را که داعش از سال 1393 در شمال و غربِ این کشور اشغال کرده بودند، از چنگال این گروه تروریستی آزاد کنند.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس گرفته‌اند. این نیروها در تلاش هستند تا تروریست‌های داعش را از شهر موصل، آخرین پایگاه مهم این گروه تکفیری بیرون برانند.

نمایی از تازه‌ترین ویدئوی گروه تروریستی داعش که پنج کودک را در حال اعدامِ پنج اسیر کُرد در سوریه نشان می‌دهد. 

یک نوجوانِ تبعۀ آلمان مسئول «گردان اعدام» داعش است

براساس گزارش السومریه نیوز، در پی کاهش حقوق ماهیانۀ تروریست‎های عضو داعش از حدود 300 دلار به 45 دلار، بسیاری از این عناصر از مبارزه دست‌ کشیده و در حال فرار هستند.

گروه داعش حتی مسئولیتِ «گردان اعدام» خود را در استان نینوا به یک نوجوان سپرده است که دارای تابعیتِ آلمانی است.

در این گزارش آمده است که سرکردگان داعش به قدری نیرو از دست‌ داده‎اند که مجبور به مستقر کردنِ دست‌کم 175 نیروی کودک و نوجوان بین 10 تا 17 سال در حومۀ شهر موصل شده‏‌اند.  

داعش همچنین مدارسی برای آموزش اجرای عملیات‌‎ انتحاری به کودکان و نوجوانان برپا کرده است و این کودکان را «بچه شیرهای خلافت» می‌نامد. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku