دبیرکل حزب الله عراق: حملات ائتلاف تنها به نفع گروه‌های ضد عراقی است

اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق (حزب النجبا) در مصاحبه با پرس تی‌وی (9 شهریور 1395)

 دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق دخالت امریکا در عراق به بهانه مبارزه با تروریسم را محکوم کرد و گفت حملات ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تنها به گروه‌های ضد عراقی کمک کرده است.

اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق (حزب النجبا)، روز سه‌شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی ضمن محکوم کردن حملات هوایی امریکا در عراق افزود این حملات به نفع گروه‌های ضد عراقی مانند حزب بعث و گروه نقشبندیه بوده است.

گروه نقشبندیه گروهی متشکل از حامیان صدام، دیکتاتور معدوم عراق و اعضای رژیم بعث است.

الکعبی همچنین رویکرد واشنگتن در عراق را زیر سوال برد و گفت نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) هر نوع همکاری با واشنگتن را به دلیل نیات پلید امریکا رد کرده‌اند.

حشد الشعبی متشکل از نیروهای مردمی مبارزی است که در کنار ارتش عراق با گروه تروریست داعش مبارزه می‌کند. ارتش عراق با کمک حشد الشعبی به موفقیت‌های چشمگیری علیه تروریست‌ها نائل شده است که از آن جمله می توان به آزادسازی شهر فلوجه در مرکز اشاره کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیرعراق پس از آزادی فلوجه اعلام کرد آزادی این شهر راهبردی مدیون ارتش، پلیس، داوطلبان مردمی و هدایت مرجعیت دینی و در صدر آنها، آیت الله سیستانی است.

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق ائتلاف به رهبری امریکا را به انجام حملات هوایی متعدد نزدیک پایگاه‌های ارتش عراق متهم کرد و گفت ایالات متحده امریکا از زمان ورودش به منطقه هرگز نقش مثبتی ایفا نکرده است؛ مشکلات پس از اشغال عراق و قبل از آن اشغال افغانستان توسط امریکا بیشتر شده‌اند.

تصویری آرشیوی از نیروهای حشد الشعبی

رویکرد متناقض امریکا در قبال تروریسم

الکعبی تصریح کرد امریکا رویکرد متناقضی در خاورمیانه اتخاذ کرده است؛ از یک سو از تروریسم حمایت می‌کند و از سویی دیگر ادعای مبارزه با تروریسم دارد.

دبیرکل حزب النجبا با تأکید بر اینکه ائتلاف موسوم به ضد داعش تاکنون به هیچ دستاوردی در مبارزه با تروریست‌ها دست نیافته است، گفت این ائتلاف بین المللی در پی نابودی داعش نیست بلکه از آن به عنوان اهرمی برای جلوگیری از تقویت ارتش و نیروهای مردمی عراق استفاده می‌کند.

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق افزود امریکا از فروش برخی تسلیحات عمده از جمله جنگنده و تانک به عراق که می‌توانند ورق را در مبارزه با داعش به نفع بغداد برگرداند، سر باز می‌زند اما دولت عراق باید به دنبال راهی دیگر برای تقویت ارتش باشد.

الکعبی گفت گروه‌های تروریستی مانند جنبش نور الدین الزنکی و همچنین جنبش وهابی در سوریه به طور مستقیم و به وضوح تحت حمایت سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) قرار دارند؛ بسیاری گروه‌های تروریستی نیز با نام‌های مختلف توسط وزارت دفاع امریکا یا سازمان سیا حمایت می‌شوند.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا از اوایل تابستان 1393 حملات هوایی خود را در عراق و اواخر تابستان همان سال حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد.

با وجود گذشت 2 سال از حملات این ائتلاف، تروریست‌های داعش همچنان به فعالیت‌های خود در عراق و سوریه ادامه می‌دهند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku