3 سرباز در حمله به نظامیان ترکیه در آنتالیا زخمی شدند

یک سرباز تُرک در مقابل محل وقوعِ یک انفجار تروریستی در شهر الازیق در شرق ترکیه ایستاده است. (28 مرداد 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حملۀ مسلحانه به یک خودروی نظامی در نزدیکی شهر جنوبیِ آنتالیا، سه سرباز تُرک زخمی شده‌اند.

خبرگزاری دوغانِ ترکیه روز چهارشنبه (3 شهریور) از وقوع این حمله در منطقۀ بِلدیبی در غرب استان آنتالیا در جنوبِ غربِ ترکیه خبر داد.

بلدیبی که در امتداد ساحلِ دریای مدیترانه قرار دارد، منطقه‎ای گردشگری است که ده‎‏ها هتل و استراحتگاه در آن واقع است.

هنوز شخص یا گروه خاصی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما پیکارجویان کُرد در ترکیه که به دنبال استقلال از این کشور هستند، اغلب نیروهای امنیتیِ تُرک را در این کشور هدف قرار می‌دهند.

براساس گزارش منابع تُرک در یک حملۀ مسلحانۀ دیگر در منطقۀ لیج در استان جنوبِ شرقیِ دیاربکر نیز 6 سرباز تُرک زخمی شدند.

این حمله همزمان با آغاز عملیات گستردۀ ترکیه در نزدیکی مرز‌های سوریه برای پاکسازی بخش‌های مرزی کشور از حضور تروریست‌های گروه‌های مختلف، از جمله داعش، رخ داده است.

شبه‌نظامیانِ حزب کارگرانِ کردستانِ ترکیه (پ.ک.ک) از تابستان سال گذشته به تناوب به نظامیانِ ترکیه حمله کرده‌اند. اکثر این حملات در مناطقِ کُرد‌نشینِ جنوبِ شرق ترکیه رخ داده‌اند.  

براساس آمارهای دولت ترکیه، در این درگیری‌ها تاکنون حدود 400 سرباز و نیروی پلیس و همچنین چندین هزار شبه‌نظامی کشته شده‌اند. ترکیه پ.‌ک‌.ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است.

چند دهه درگیریِ دولت ترکیه و پ‌ک‌ک بیش از 40 هزار کشته بر جای گذاشته است، اما از تیر ماه سال 1394 و در پی شکسته شدن آتش ‌بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ‌ک‌ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور به شدت تشدید شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku