انفجارها در شرق ترکیه 6 کشته و دهها زخمی به جا گذاشت

تصویر محل انفجار در شهر الازیغ در شرق ترکیه، تاریخ 28 مرداد 95

دو انفجار در شرق ترکیه دست‌کم 6 کشته و دهها زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دوغان یک انفجار مهیب روز پنجشنبه 28 مرداد منطقه نزدیک به یک پاسگاه پلیس در شهر الازیغ در شرق ترکیه را به لرزه درآورده است.

به گفته منابع امنیتی در این انفجار دست‌کم 3 نفر کشته و بیش از 50 نفر نیز زخمی شدند. این انفجار چند ساعت پس از انفجار در شهر وان روی داد.

در تصاویر ویدئویی خبرگزاری دوغان یک ستون‌ عظیم دود که از محل وقوع این حادثه به پا خاسته به چشم می‌خورد.

در این انفجار پاسگاه پلیس به شدت آسیب دید. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

در همین حال، به گفته یک مقام محلی در اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در شهر وان در شرق ترکیه 3 نفر کشته و 40 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری دولتی آناتولی روز پنجشنبه (28 مرداد) به نقل از معاون فرماندار شهر وان گزارش داد در این انفجار یک مقرّ پلیس در شهرستان ایپک یولو هدف قرار گرفت. پیکارجویان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

وی افزود 3 قربانی این انفجار غیرنظامی بودند و 2 تن از زخمی‌ها را نیروهای پلیس تشکیل می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پس از این انفجار پلیس به محل حادثه اعزام شد و یک پیکارجوی مظنون به انتقال خودروی بمب‌گذاری شده به مقابل پاسگاه پلیس به نام «ام.او» را شناسایی کرد.

طبق این گزارش، فرد یاد شده که زخمی شده بود پس از دستگیری برای بازجویی به مقرّ اصلی پلیس در شهر وان منتقل شد.

نیروهای امنیتی ترکیه از 2 سال و نیم پیش همزمان با شکسته شدن آتش بسی که سال 2015 به امضا رسیده بود تقریباً هر روز هدف حملات پ.ک.ک قرار می‌گیرند. در این حملات صدها پلیس و سرباز ترک کشته شده‌اند.

پیکارجویان پ.ک.ک در هفته‌های گذشته و حتی پس از کودتای نافرجام 26 تیر در ترکیه نیز به حملات خود در این کشور ادامه داده‌اند.

روز دوشنبه (25 مرداد) نیز در انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک ساختمان کنترل ترافیک در یک بزرگراه منتهی به جنوب شرق در نزدیکی شهر دیاربکر 8 نفر از جمله 3 غیرنظامی کشته شدند.

یکی از بستگان یک نیروی پلیس که در بمب‌گذاری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در نزدیکی دیاربکر کشته شد در مراسم خاکسپاری وی در جنوب شرق ترکیه گریه می‌کند، 26 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
یکی از بستگان یک نیروی پلیس که در بمب‌گذاری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در نزدیکی دیاربکر کشته شد در مراسم خاکسپاری وی در جنوب شرق ترکیه شیون و زاری می‌کند، 26 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترکیه پ.‌ک‌.ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است.

چند دهه درگیریِ دولت ترکیه و پ.‌ک‌.ک بیش از 40 هزار کشته بر جای گذاشته است.

براساس آمارهای دولت ترکیه، از ابتدای تابستان 1394 تاکنون حدود 400 سرباز و نیروی پلیس و همچنین چندین هزار شبه نظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku