حملۀ اسرائیل به مواضع سوریه در جولان اشغالی

تصویری آرشیوی از جنگندۀ اف 15 اسرائیل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جنگنده‌های اسرائیلی مواضع سوریه در بلندی‌های جولان اشغالی را هدف حمله قرار داده‌اند.

فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد صهیونیست‌ها شب گذشته دو موشک به ساختمان‌های مسکونی در محلۀ عمالی در شهر بعث در قنیطره در شمال جولان شلیک کردند. 

ارتش سوریه اعلام کرد در این حمله از پهپادها استفاده شده است.

هنوز هیچ گزارشی از تلفات حملۀ دوشنبه شب اسرائیل به این منطقه منتشر نشده است.

تنش‌ها در منطقۀ جولان اشغالی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. در تاریخ 27 تیر بر اثر انفجار نارنجک نزدیک یک پاسگاه مرزی در بلندی‌های جولان اشغالی، 2 نظامی اسرائیلی کشته و سه نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

با وجود ادعاهای تل‌آویو مبنی بر عدم دخالت در بحران سوریه، این رژیم هر زمانی که آتش درگیری در داخل مرزهای سوریه به مناطق تحتِ اشغال اسرائیل در جولان رسیده است، مواضع نظامی ارتش سوریه را هدف حمله قرار داده و آن را به منزلۀ «دفاع از خود» تلقی کرده است.

رژیم تل‌آویو پس از جنگ شش روزه‌ در سال 1967، بلندی های جولانِ سوریه را تصرف و در سال 1981 آن را ضمیمۀ سرزمین‌های اشغالی کرد.

تل‌آویو همچنین چندین شهرک صهیونیستی در این منطقۀ اشغالی احداث کرده است.

تاکنون بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی از جمله ایران، آلمان، اتحادیۀ عرب، سازمان ملل و امریکا با رد ادعاهای رژیم اسرائیل درباره بلندی‌های اشغالی جولان، برگزاری نشست کابینۀ این رژیم در این منطقه و ادعاهای نتانیاهو درباره آن را محکوم کرده‌اند.

وقوع انفجار در دمشق

وقوع انفجار تروریستی در دمشق منجر به زخمی شدن 2 غیرنظامی سوری شد. به گزارش منابع خبری سوری، این انفجار شب گذشته در منطقۀ کفرسوسه اتفاق افتاد. گروه تروریستی عصائب دمشق مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

از سوی دیگر حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها که در غوطۀ شرقی کمین کرده‌اند، به منطقۀ قیمریه در دمشق قدیم منجر به زخمی شدن 4 غیرنظامی شد.

از سوی دیگرارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ها خود در شمال این کشور، کنترل مجتمع کاستیلو در شمال حلب را پس از به هلاکت رساندن شماری از عناصر مسلح در اختیار گرفت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku