News   /   ايران

سپاه پاسداران: به‌زودی بنیان‌های رژیم آل‌خلیفه فرو خواهد ریخت

شیخ عیسی احمد قاسم، مرجع برجسته شیعیِ بحرین

سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم منامه برای لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعی بحرین، را به شدت محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپاه پاسداران در این بیانیه اقدام رژیم آل خلیفه را موجب «شعله‌ورتر شدن مشعل انقلاب اسلامی بحرین و شتاب در فروپاشی رژیم این کشور» دانسته است.

وزارت کشور بحرین دوشنبه با ادعای اینکه شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» سوء استفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «اقدام نابخردانۀ آل‌خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم، موجب شکل‌گیری قیامی ویرانگر علیه رژیم وابسته و حاکم بر این کشور خواهد شد.»

سپاه پاسداران در این بیانیه افزود: «اقدام غیرانسانی و مغایر با حقوق شهروندی رژیم سفاک و نژادپرست آل خلیفه در سلب تابعیت ذاتی رهبر شیعیان بحرین، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که در مغایرت با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام و هنجارهای شناخته شده بین المللی و در تضاد با عزت و کرامت مردم جهان عرب و ملت بحرین صورت پذیرفت محصول راهبرد و سیاست‌های اسلام ستیزانه نظام سلطه و صهیونیسم و توطئه آل سعود به شمار می‌رود.»

در ادامۀ این بیانیه با تأکید بر اینکه «به‌زودی بنیان‌های کاخ ظلم و ستم دست‌نشاندگان امریکای جنایتکار با عزم و ارادۀ انقلابی مردم بحرین فرو خواهد ریخت» آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سران رژیم پوسیده و فاقد مشروعیت آل خلیفه که دچار پوکی استخوان سیاسی شده و با تکیه بر تفرعن رژیم کودک‌کش آل سعود شمشیر جنایت به‌روی مردم مظلوم بحرین کشیده است، هشدار می‌دهد در صورتی که دست از ادامه ماجراجویی‌های صهیونیست‌پسند برنداشته و تسلیم خواسته‌های به‌حق مردم این کشور نشود به سرنوشت دیکتاتورهای تشییع جنازه شده سایر بلاد اسلامی گرفتار خواهد شد.»

این اقدام دولت بحرین، علاوه بر تظاهرات مردمی در مناطق مختلف این کشور، با محکومیت‌های گستردۀ جهانی روبرو شده است.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku