گزارش: نیروهای ویژه امریکا وارد یمن شده‌اند

بنا بر گزارش‌ها، گروهی از نیروهای ویژه و اطلاعاتی امریکا وارد یمن شده‌اند. (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، گروهی از نیروهای ویژه و اطلاعاتی امریکا به بهانه مبارزه با القاعده وارد یمن شده‌اند.

شبکه تلویزیونی المسیره روز دوشنبه به نقل از تام بومن، خبرنگار رادیو سراسری امریکا، اعلام کرد: «تیمی از نیروهای ویژه امریکا دوشنبه وارد یمن شده‌اند.»

بومن در توئیتر خود نوشت هدف از اعزام این نیروها «ارائه کمک اطلاعاتی به دولت (مستعفی یمن) و امارات متحده عربی به منظور تعقیب عناصر القاعده» است.

به گفته بومن، تیم نیروهای ویژه امریکا سال گذشته از یمن خارج شده بود.

نمایی از صفحه توئیتر تام بومن

درحالی که منابع یمنی معتقدند نیروهای امریکایی به بهانه مبارزه با القاعده وارد جنوب یمن شده‌اند اما هدف از استقرار آنها حمایت از مزدوران سعودی است.

به گزارش المسیره، این نیروها در حالی به درخواست امارات وارد یمن شده‌اند که عربستان سعودی و امارات طی یک سال گذشته داعش و القاعده را برای مقابله با ارتش و نیروهای مردمی یمن تجهیز کرده بودند.

امریکا در فروردین 94 نیروهای خود را «به دلیل وخامت اوضاع امنیتی» از فرودگاه نظامی العند در جنوب یمن خارج کرد. تخلیه این نیروها از العند در حالی صورت گرفت که عناصر القاعده یک روز قبل از آن شهری را در نزدیکی این فرودگاه تصرف کرده بودند.

گروه تروریستی القاعده با سود جستن از آشوب ناشی از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن قدرت گرفته است.

عناصر القاعده در یمن (تصویر آرشیوی)

نشریه انگلیسی ایندیپندنت در همین رابطه نوشت تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، شرایط را برای قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی القاعده و داعش مهیا کرده است.

ایندیپندنت در یک گزارش تحلیلی نوشت امریکا، انگلیس و شماری از کشورهای عربی خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی که تجاوزشان به یمن نتایج خطرناکی به بار آورده است نه تنها به هدفشان دست نیافتند بلکه با ایجاد آشوب شرایط را برای تروریست‌ها فراهم کردند.

بنا بر این گزارش، تنها برنده واقعی حمله نظامی ریاض، گروه تروریستی القاعده بوده و با استفاده از شرایط کنونی در منطقه‌ای به طول 340 مایل (حدود 547 کیلومتر) در سواحل جنوبی یمن گسترش یافته است.

به گفته منابع یمنی در حملات رژیم سعودی که از فروردین 94 آغاز شده است بیش از 9 هزار و 400 کشته و 16 هزار زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku