«معامله مخفی هادی با القاعده و داعش؛ عدن در برابر حضرموت»

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن

منابع خبری از معاملۀ مخفی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با گروه‎های تروریستی داعش والقاعده خبر داده‌اند.

به گزارش روزنامۀ الاخبار لبنان به نقل از یک منبع آگاه امنیتی در یمن بر اساس این معامله، استان حضرموت به داعش و مناطق ساحلی آن به القاعده واگذار می‌شود.

بر این اساس ، هدف از این اقدام جلوگیری از درگیری‌های احتمالی میان این دو گروه تروریستی و تحویل استان عدن به هادی و طرفداران وی است.

طبق این توافق نیروهای وابسته به منصور هادی در یمن از شهرها، روستاها و مناطق مختلف حضرموت خارج می‌شوند و این مناطق به داعش واگذار می‎شود و در صورتی که تروریست‌های داعش و القاعده نیز از عدن خارج شوند بخش‌های ساحلی حضرموت نیز به گروه تکفیری القاعده واگذار می‎شود.

تصویر آرشیوی از حضور تروریست‌های گروه القاعده در یمن

در عین حال، ضیف الله الشامی، از اعضای شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله یمن دربارۀ تحولات استان حضرموت گفت: «این تحولات در چارچوب طرح «عدن مقابل حضرموت» روی می‎هد. هدف هادی و حامیانش ایجاد درگیری میان اهالی جنوب یمن و افزایش دامنۀ فعالیت‌ها و حضور داعش و القاعده با هدف توجیه حضور اشغالگران در خاک یمن است.»

شامی همچنین گفت: «نیروهای اماراتی هم اکنون آموزش نیروهای داعش و القاعده را در 4 پایگاه نظامی در حضرموت برعهده دارند.»

عربستان سعودی، از تاریخ 6 فروردین بدون مجوز سازمان ملل، در تلاش برای بازگرداندن قدرت به رئیس جمهوری مستعفی یمن و تضعیف جنبش انصارالله (حوثی) حملات خود را به یمن آغاز کرده است. در این حملات بیش از 7500 نفر کشته شده‌اند. 

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku