ترکیه 3300 مظنون وابسته به گروه‌های افراطی را اخراج کرد

مرز شانلی‌اورفه ترکیه که بنا بر گزارش ها مدت ها معبر عناصر داعش به خاک سوریه بوده است. (عکس از آژانس تصاویر خبری اروپا EPA)

به گفته یک مسئول ارشد، ترکیه سه هزار و 300 تبعه خارجی مظنون به وابستگی به گروه‌های افراطی به ویژه گروه تروریستی داعش را از خاک خود اخراج کرده است.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، دوشنبه همچنین با اشاره به جلوگیری از ورود 41 هزار اتباع خارجی به ترکیه که در راستای مبارزه آنکارا با گروه‌های پیکارجو صورت گرفته، گفت اکیپ‌های «تفکیک روانشناختی» ترکیه با 9 هزار و 500 نفر از افراد در بدو ورودشان به ترکیه مصاحبه کردند.

وی افزود از ورود 2 هزار تن از مظنونان به ترکیه جلوگیری شد و حدود 2 هزار و 770 مظنون از جمله 232 تبعه خارجی نیز توسط پلیس دستگیر شدند. به گفته کالین، 954 تن نیز تحت پیگرد قرار دارند.

ترکیه که مدت مدیدی است که متهم به نادیده گرفتن تردد پیکارجویان عازم سوریه از مرز خود است، اکنون نقش عمده‌تری را در مبارزه با داعش بر عهده گرفته است.

آماده باش پلیس ترکیه اطراف مسجد آبی استانبول یک روز پس از یک حادثه تروریستی، 23 دی 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

از تابستان گذشته تاکنون، مسئولیت چهار فقره انفجار مرگبار تروریستی در ترکیه به داعش نسبت داده شده است.

بنابر گزارش ها، ترکیه گذرگاه اصلی تروریست ها برای ورود به سوریه است. آنکارا همچنین متهم است که فعالانه از تروریست ها حمایت مالی کرده و آنها را به سلاح مجهز می کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku