اولاند: تصمیم معارضان سوری برای تعویق مذاکرات نگران کننده است

عبدالله دوم، پادشاه اردن (راست) و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه (31 فروردین 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد تصمیم معارضان سوری برای عدم شرکت در مذاکرات صلح «نگران کننده» است.

فرانسوا اولاند که در اردن به سر می‌برد، روز سه شنبه خاطر نشان کرد از احتمال دوام نیافتن آتش بس – که باعث کاهش چشمگیر درگیری‌ها شده - نگران است.

اولاند بعد از دیدار با پادشاه اردن گفت: «اگر آتش بس از بین برود، درگیری‌ها دوباره آغاز خواهد شد و غیرنظامیان بار دیگر فرار خواهند کرد. هیچ امیدی وجود نخواهد داشت.»

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات صلح سوریه در شهر ژنو تاکید کرد: «آنچه در ژنو پیش می‌آید برای اردن بسیار حائز اهمیت است و تعلیق مذاکرات بسیار نگران کننده است.»

پناهجویان سوری ساکن در اردوگاه الزعتری در اردن (تصویر آرشیوی)

شماری از گروه‌های معارض دولت سوریه روز دوشنبه اعلام کردند در مذاکرات حاضر نمی‌شوند. آنها مدعی شدند دولت دمشق درباره گذار سیاسی جدیتی از خود نشان نمی‌دهد. مخالفان همچنین تهدید کردند به اقدام مسلحانه روی می‌آوردند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین با اشاره به بحران پناهجویان افزود: «پناهجویان بعد از فرار از درگیری‌های اطراف رقه و پالمیرا، از سوریه (به سوی اردن) می‌آیند. باید از آنها حمایت کرد اما باید مراقب بود که تروریست‌ها در میان پناهجویان نفوذ نکنند.»

اردن که میزبان 630 هزار پناهجوی سوری است روز دوشنبه اعلام کرد بیش از 50 هزار پناهجوی سوری در منطقه‌ای در مرز با سوریه سرگردان هستند.

مقام‌های این کشور می‌گویند تازه واردان باید از نظر امنیتی مورد بررسی قرار گیرند تا از ورود عناصر تروریستی به اردن جلوگیری شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku