در شهر سیلوپی ترکیه مقررات منع رفت و آمد اعلام شد

تصویری از درگیری‌ها در شهر دیاربکر ترکیه (عکس خبرگزاری فرانسه)

در پی تداوم درگیری‌ها در شهر سیلوپی در استان شرناق در جنوب شرق ترکیه، دولت آنکارا در این منطقه مقررات منع آمد و شد اعلام کرد.

منابع امنیتی می گویند این مقررات پس از حمله خمپاره‌ای پیکارجویان پ ک ک (حزب کارگران کردستانِ ترکیه) به یک خودروی زرهی پلیس که در آن یک افسر پلیس کشته شد و چهار نفر دیگر مجروح شدند، اعلام شد.

به گفتۀ شاهدان عینی شب گذشته صدای تیراندازی در شهر سیلوپی در نزدیکی مرز عراق شنیده شد؛ این درحالی است که درگیری‌ها در مناطق عمدتاً کردنشین جنوب شرق ترکیه همچنان ادامه دارد.

به گفته شاهدان عینی، مقام‌های دولتی از ساعت چهار و نیم بامداد به وقت محلی در این شهر مقررات منع آمد و شد اعلام کردند.

به گفته منابع امنیتی، در حمله خمپاره ای پ ک ک در شهر نصیبین نیز دو نیروی نظامی کشته شدند. حدود سه هفته است که در این شهر مقررات منع آمد و شد اعمال شده است.

حمله پلیس ترکیه به معترضان کردتبار در منطقه سور در شهر دیاربکر، واقع در جنوب شرق ترکیه (8 دی 94، عکس از رویترز)
حمله پلیس ترکیه به معترضان کُردتبار در منطقه سور در شهر دیاربکر، واقع در جنوب شرق ترکیه (8 دی 94، عکس از رویترز)

به گفته این منابع، دو افسر پلیس نیز در انفجار بمب در مسیر خودروی زرهی شان در روز دوشنبه در استان دیاربکر مجروح شدند.

در پی لغو آتش بس میان نیروهای ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان در اواخر تیر ماه 1394، مناطق جنوب شرقی این کشور صحنه ناآرامی‌های مرگبار است.

ترکیه در ماه‌های گذشته با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است، چرا که از سویی سرکوب شبه‌نظامیان کُرد را شدت بخشیده و حملاتی علیه نظامیان و غیرنظامیان انجام داده و از سوی دیگر هدف حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.

ارتش ترکیه از دسامبر 2015 (آذر 94) عملیات گسترده‌ای را در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور آغاز و هدف از آن را مبارزه با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان اعلام کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku