درگیری ارتش ترکیه با کردها در منطقه سور دیاربکر؛ 7 کشته

نیروهای ارتش ترکیه در شهر دیاربکر (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یک روز پس از اعلام منابع امنیتی ترکیه درباره پایان عملیات نظامی در منطقه سور دیاربکر، در درگیری شدید میان مبارزان کرد و نیروهای دولتی، 7 شبه نظامی کشته شدند.

به گفته منابع امنیتی، این درگیری روز پنج شنبه در منطقه سور شهر دیاربکر روی داد که بخش‌هایی از آن در درگیری‌های اخیر تخریب شده است.

به گفته منابع امنیتی، درگیری میان نیروهای ویژه پلیس و  شبه نظامیان در پی تیراندازی مبارزان کرد روی داد.

ارتش ترکیه روز پنج شنبه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نظامی در منطقه سور در تاریخ 17 دسامبر (26 آذر)، 279 شبه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در این منطقه کشته شدند.

درگیری روز پنج شنبه در حالی در منطقه سور روی داد که منابع امنیتی ترکیه روز چهارشنبه از پایان عملیات ارتش برای سرکوب شبه نظامیان کرد در این منطقه خبر داده بودند.

نیروهای امنیتی ترکیه مخالفان سرکوب کردها در شهر دیاربکر را به شدت سرکوب کرده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

درگیری ارتش ترکیه با مبارزه کرد در سور، خونین‌ترین درگیری‌ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی تاکنون به شمار می‌آید.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان پ‌ک‌ک و دولت ترکیه در ماه جولای (تابستان)، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری‌های خونین و خشونت‌ها بوده است.

همچنین عملیات نظامی ارتش ترکیه اخیرا در بخش‌های دیگری از مناطق کردنشین جنوب شرقی این کشور آغاز شده است؛ اخیرا درگیری‌هایی میان مبارزان کرد و نیروهای امنیتی ترکیه در شهر ایدیل نزدیک مرزهای سوریه روی داده است.

ارتش ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد در سه هفته درگیری در منطقه ایدیل، 120 شبه نظامی پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.

شبه نظامیان کرد از سال 1984 مبارزه مسلحانه با دولت ترکیه برای تشکیل خودمختاری در مناطق جنوب شرقی این کشور را آغاز کرده است؛ در این درگیری ها تاکنون بیش از 40 هزار نفر کشته شده اند.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku