انتقاد رهبر حزب مخالف دولت ترکیه از سیاست های امنیتی دولت

کمال قلیچ دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رهبراصلی ترین حزب مخالف دولت ترکیه ضمن انتقاد از سیاست های امنیتی دولت این کشور گفت مردم ترکیه محکوم به زندگی در فضای ترور و وحشت نیستند.

کمال قلیچ دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه دیروز(پنجشنبه) پیش از حضور در جلسه پارلمان این کشور در جمع خبرنگاران این موضوع را عنوان کرد.

قلیچ دار اوغلو با اشاره به دستگیری اساتید دانشگاه به دلیل ابراز عقاید آن را «سنگین ترین حمله به دموکراسی در ترکیه» خواند و افزود بجز اظهار نظر درباره نژاد پرستی، ابراز انزجار و ترویج خشونت مردم حق دارند نظرات خود آزادانه بیان کنند.

رهبر حزب جمهوری خلق ادامه داد مردم نباید برای امضا کردن بیانیه و یا طوماری که بیانگر نظریات آنها است دستگیر و زندانی شوند.

وی با اشاره به دستگیری دو روز پیش سه استاد دانشگاه به اتهام «حمایت از تروریسم» این مطلب را عنوان کرد. این سه استاد دانشگاه بیانیه ای را قرائت کردند که بیش از هزار نفر آن را امضا کرده بودند. این بیانیه از دولت ترکیه خواسته بود تا عملیات نظامی در جنوب شرقی این کشور را متوقف نماید که منجر به خشم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شده بود.

قلیچ داراوغلو گفت ترکیه در زمان آلمان نازی محل امنی برای روشنفکران و استادان فراری بود اما اکنون ترکیه روشنفکران خود را زندانی می کند.

درگیری نیروهای امنیتی با مرد م در استان دیار بکر ترکیه (عکس از خبرگزاری فرانسه) 

وی ضمن انتقاد از موضعگیری دولت اردوغان درباره اعضای پ‌ک‌ک و شیوع جنگ شهری در مناطق جنوب شرقی ترکیه گفت حزب عدالت و توسعه با این حرکت مردم بیشتری ر ا با شورشیان پ‌ک‌ک همراه و همسو می کند.

رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه سیاست های دولت را برای انحراف افکار عمومی شبیه عملکرد هیتلر در این زمینه دانست.

قلیچ دار اوغلو گفت:«آنها قصد دارند تا به ما یاد بدهند در ترس و وحشت زندگی کنیم به ما می گویند باید در ترس  و وحشت زندگی کنید. اما ما به آنها می گوییم ما نمی خواهیم در ترس و وحشت زندگی کنیم ما می خواهیم در کشور خود در صلح و آرامش زندگی کنیم.»

رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه گفت کشور باید بر اساس اولویت ها اداره شود نه بر اساس مصالح حزبی و فردی.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku