News   /   آمريکا

نظرسنجی: پیشتازی ترامپ در ایالت‌های فلوریدا و اوهایو

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا از رقبایش در ایالت‌هایی که در آن صاحب منصب هستند نیز پیشی گرفته است.

نتایج نظرسنجی مشترک سی‌ان‌ان و اوآی‌سی که روز چهارشنبه و کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات درون حزبی در ایالت‌های اوهایو و فلوریدا منتشر شد، نشان می‌دهد ترامپ در ایالت اوهایو، جایی که باید با جان کاسیچ فرماندار این ایالت رقابت کند، 41 درصد آراء مردم را در اختیار خواهد داشت اما خود کاسیچ، 35 درصد آراء را می‌تواند از آن خود کند.

این شرایط درباره ایالت فلوریدا نیز صادق است و ساکنان این ایالت ترامپ را به مارکو روبیو سناتور فلوریدا ترجیح می‌دهند. 40 درصد از ساکنان فلوریدا طرفدار ترامپ و 24 درصد طرفدار روبیو هستند.

همچنین تد کروز دیگر نامزد جمهوری خواهان به ترتیب 15 درصد آراء را در اوهایو و 19 درصد آراء را در فلوریدا خواهد داشت.

سه شنبه 25 اسفند ایالت‌های فلوریدا، اوهایو، ایلینویز، کارولینای شمالی و میزوری صحنه رقابت درون حزبی نامزدهای جمهوری خواه است.

در ایالت‌های اوهایو و فلوریدا اکثریت مردم معتقدند، در صورتی که کاسیچ و روبیو نتوانند در ایالت خود به موفقیت دست یابند، باید از ادامه رقابت‌های انتخاباتی صرف نظر کنند.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 از سوی دیگر نتایج این نظرسنجی درباره نامزدهای دموکرات حاکی از پیشتازی هیلاری کلینتون در ایالت‌های فلوریدا و اوهایو است.

نتایج این نظرسنجی حاکی است کلینتون 63 درصد آراء را در اوهایو و 61 درصد آراء را در فلوریدا کسب خواهد کرد. این در حالی است که برنی سندرز به ترتیب 33 و 34 درصد آراء را در ایالت‌های اوهایو و فلوریدا از آن خود خواهد کرد.

برنی سندرز و هیلاری کلینتون نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سندرز سه شنبه شب به وقت محلی با کسب 49.9 درصد آراء در برابر 48.2 درصد، در ایالت میشیگان پیروز شد. کلینتون نیز در میسیسیپی پیروزی را از آن خود کرد و همچنان با کسب حمایت آفریقایی-امریکایی‌ها، در ایالت‌های جنوبی پیشتاز است.

ترامپ نیز سه شنبه شب به وقت محلی با پیروزی در ایالت‌های میشیگان، میسیسیپی و هاوایی فاصله خود را با دیگر رقبای خود افزایش داد.

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku