News   /   آمريکا

پیروزی سندرز در انتخابات درون حزبی ایالت مین

برنی سندرز، از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش رسانه‌های امریکا، برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور در انتخابات درون حزبی در ایالت مِین پیروز شده است.

با شمارش حدود 90 درصد از آراء در ایالت مِین در روز یکشنبه، سندرز با کسب 64 درصد آرا توانست رقیب هم حزبی خود یعنی هیلاری کلینتون را شکست دهد.

سندرز در رقابت‌های «شنبه بزرگ» نیز موفق شده بود در ایالتهای کانزاس و نبراسکا کلینتون را شکست دهد.

گزارش‌ها حاکی از مشارکت بالای مردم در این انتخابات است.

این نتایج در حالی اعلام می‌شود که سندرز و کلینتون یکشنبه شب (به وقت امریکا) در فلینت در ایالت میشیگان مناظره انتخاباتی داشتند.

روز شنبه سندرز دو پیروزی مهم در ایالات کانزاس و نبراسکا کسب کرد و کلینتون موفق شد در ایالت لوئیزیانا اکثریت آرا را به دست آورد.

سندرز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه «ای.بی.سی نیوز» گفت کمپین انتخاباتی وی از پیشتازی‌های او در این دو ایالت در «شنبه بزرگ» بسیار خرسند است.

برنی سندرز (راست) و هیلاری کلینتون نامزدهای حزب دموکرات امریکا در یک مناظره انتخاباتی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی گفت: «فکر می‌کنم از لحاظ جغرافیایی شرایط ما خوب است. به نظرم مسیر ما به سوی پیروزی است.»

سندرز سپس به مشارکت بالای مردم در ایالت کانزاس اشاره کرد؛ جایی که وی با کسب 68 درصد آرا توانست کلینتون را با 32 درصد، شکست دهد.

وی گفت: «مردم کانزاس بیشترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات درون حزبی ایالت خود را داشتند. در ایالت کلرادو هم اوضاع به همین منوال بود که ما در آنجا نیز برنده بودیم.»

این نامزد انتخاباتی افزود: «ما در هر انتخابات مقدماتی و درون حزبی که پیشتاز بوده‌ایم، با میزان حمایت دو رقمی برنده شده‌ایم و در حال پیروز شدن در سراسر کشور هستیم.»

سندرز تا کنون به پیروزی‌های دو رقمی در ایالات مینه‌سوتا، کلرادو، اکلاهما، نیوهمپشایر و ورمونت دست یافته است.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا قرار است در پائیز سال آینده برگزار شود و دو حزب اصلی جمهوری‌خواه و دموکرات در حال برگزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالات مختلف هستند تا کاندیدای اصلی خود را برای رقابت نهایی معرفی کنند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku