News   /   ايران

بیانیه مجلس خبرگان در حمایت از حزب الله

نمایی از مجلس خبرگان رهبری (18 اسفند 94، عکس از ایرنا)

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای قرار گرفتن نام جنبش مقاومت لبنان حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی را دخالت سلطه‌طلبانه امریکا خواند.

حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نوزدهمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان بیانیه پایانی این اجلاسیه را قرائت کرد.

در این بیانیه با اشاره به بحران‌های موجود در کشورهای منطقه آمده است: «جنایات رژیم صهیونیستى و حامیان غربی و عربی آن در حمایت از تروریسم و برافروختن شعله‌هاى فتنه در کشورهای اسلامی عراق، سوریه، یمن، بحرین، لبنان، فلسطین، شهادت عالم مجاهد شیخ محمدباقر نمر النمر، یورش به منزل علّامه شیخ ابراهیم زکزاکی و کشتار شیعیان مظلوم نیجریه، ایجاد و پشتیبانی از تفکر تکفیری داعشی که دامن خودشان را نیز گرفته و قرار دادن مجاهدان اصیل حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی، نمونه‌اى از سیاست‌هاى خصمانه و دخالت‌هاى سلطه‌طلبانه دولت امریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی است.»

این بیانیه می‌افزاید: «خوشبختانه مقاومت دلاورانه ارتش و نیروهای مردمی در این کشورها؛ به ویژه در عراق که با وحدت و انسجام خود تحت زعامت مرجعیت دینى، این سیاست‌هاى دشمن را با دشوارى جدّى مواجه ساخته است.»

شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه به منظور اعمال فشار بیشتر علیه حزب الله که نقشی کلیدی در تحولات داخلی لبنان، مقابله با رژیم اسرائیل و همچنین بحران سوریه ایفا می‌کند، این گروه و همه گروه‌هایی را که با حزب الله ارتباط داشته باشند، در فهرست به اصطلاح حامیان تروریسم جای داده است.

تصویری آرشیوی از نشست شورای همکاری خلیج فارس

این در حالیست که اعضای شورای همکاری خلیج فارس خود از مهمترین حامیان گروه‌های افراطی و تروریستی در منطقه به شمار می‌آیند.

کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس در سال 2013 نیز در پی حضور نظامی حزب الله در بحران سوریه، برخی اعضای این گروه را تحریم کرده بود.

در همین سال نیز برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین حزب الله را گروه تروریستی خوانده بودند.

این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت عربستان سعودی با تعلیق بسته کمک اقتصادی به ارتش لبنان، این کشور را به مرحله جدیدی از مناقشه سیاسی کشانده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku