نتانیاهو از تروریستی خواندن حزب الله تقدیر کرد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن جنبش مقاومت لبنان، حزب الله، تقدیر کرده است.

نتانیاهو روز دوشنبه گفت تصمیم شورای همکاری خلیج فارس تصمیمی «مهم» بود.

شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه (12 اسفند) جنبش مقاومت لبنان، حزب الله را که با اشغالگری رژیم اسرائیل و تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند، در فهرست به اصطلاح تروریست‌ها قرار دادند.

نتانیاهو همچنین مدعی شد چنین اقداماتی «پتانسیل زیادی به منظور تغییر واقعیت دیپلماتیک را در منطقه» دارد.

بعلاوه وی از دو حزب عربی هدش و بلد که نمایندگانی در کنست اسرائیل دارند، به خاطر انتقاد از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس به شدت انتقاد کرد.

تصویری آرشیوی از نشست شورای همکاری خلیج فارس

یکی از نمایندگان حزب بلد پیشتر از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله انتقاد کرده و گفته بود این جنبش «نماینده بخش بزرگی از مردم لبنان است» و قرار دادن آن در فهرست تروریستی، اقدامی «خطرناک» است که می‌تواند بر آتش بحران در منطقه دامن بزند.

حزب هدش نیز اعلام کرد اقدام شورای همکاری خلیج فارس در راستای منافع رژیم اسرائیل در اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی صورت گرفته است و نشان از آن دارد که کشورهای حوزه جنوبی خلیج فاس «حامی استعمار و صهیونیسم علیه منابع ملل عرب» هستند.

نتانیاهو با انتقاد از موضع این دو حزب خطاب به آنان، گفت: «آیا شما دیوانه شده‌اید؟»

این تصمیم با واکنش و انتقادهای شدید بسیاری از مقامات لبنانی و منطقه‌ای همراه بوده است.

تمام سلام نخست وزیر لبنان روز دوشنبه از حزب الله به عنوان «عنصر سیاسی مهم در این کشور» یاد کرد که «در برابر دشمن اسرائیل مقاومت می‌کند».

گفتنی است، ایران، سوریه، تونس، الجزایر، انصارالله یمن و شماری دیگر از کشورها و مقامات منطقه اقدام شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله را محکوم کردند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku