ارتش سوریه تپه الساتر الکبیر را در حومه حمص آزاد کرد

نیروهای سوری پس از آزادسازی مسیر راهبردی شهرک‌‎های خناصر و اثریا در حومۀ حلب در شمال سوریه (10 اسفند 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ارتش سوریه در تازه‌ترین پیشروی‌های خود در حومۀ شرقی شهر حمص، تپۀ راهبردی الساتر الکبیر را در غرب شهرک القریتین آزاد کردند.

نیروهای سوری در تلاش هستند تا با پاکسازی حومۀ شرقی حمص از حضور تروریست‌ها، کنترل شهرک راهبردی القریتین را به دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ارتش این کشور با پیشروی به سمت منطقۀ التلال السود در همین منطقه تروریست‌ها را با تلفات جانی روبرو کرد.

جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سوریه نیز از سوی دیگر چندین انبار مهمات گروه تروریستی داعش را در منطقۀ البغیلیه در استان دیر الزور در شرق سوریه هدف قرار دادند.

همچنین در غرب سوریه یگان‌هایی از ارتش این کشور در حومۀ شهر ادلب، دست‌کم 18 تروریست عضو گروه جبهه النصره را کشتند.

در محور کُلز در حومۀ شمالی شهر لاذقیه نیز شماری از تروریست‌های جبهۀ النصره در درگیری با نیروهای ارتش سوریه کشته و یا زخمی شدند.

در همین حال عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در حومۀ شمالی شهر رقه در شمال سوریه منجر به کشته‌‎ شدن دست‌کم هشت تروریست گروه داعش شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه در استان حسکه (30 بهمن 1394 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

این نیروها همچنین سه خودروی بمب‌گذاری شدۀ داعش را پیش از ورود به حومۀ جنوبی شهر حسکه در شمال شرق سوریه منهدم کردند.

گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از به هم پیوستن یگان‌های مدافع خلق وابسته به حزب دموکراتیک کُردهای سوریه و چند گروه مسلح عرب و مسیحی سوری مانند الصنادید، برکان الفرات و التحریر تشکیل شده است.

بر پایه گزارش‌ها، این نیروها که از سوی کُردهای سوریه حمایت می‌شوند در حال پیشروی به سوی اراضی تحت اشغالِ گروه تروریستی داعش هستند.

سوریه از حدود پنج سال پیش صحنه درگیری‌های مرگبار بوده است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب کشته شدن حدود 470 هزار تن و زخمی شدن 1 میلیون و 900 هزار تن شده است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku