ارتش سوریه روستای فاح را در شرق حلب آزاد کرد

نیروهای سوری پس از آزادسازی مسیر راهبردی شهرک‌‎های خناصر و اثریا در حومۀ حلب در شمال سوریه (10 اسفند 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ارتش سوریه در تازه ترین پیشروی‌های خود در شمال این کشور، کنترل روستای فاح را در حومۀ شرقی حلب به دست‌ گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیروهای ارتش در مبارزه با عناصر داعش، این روستا را از حضور تروریست‌های این گروه پاکسازی کردند.

در همین حال فرماندهی ارتش سوریه از ساکنان دو شهرک کفین و مسقان در حومۀ شمالی حلب خواسته‌ است با توجه به پاکسازی این مناطق به خانه‌هایشان بازگردند.  

نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه (10 اسفند) یک جادۀ راهبردی منتهی به شهر حلب را از تروریست‌های داعش پس گرفتند. این جاده، مسیر راهبردی شهرک‌‎های خناصر و اثریا است و آزادسازی آن راه را برای ورود نیروهای ارتش سوریه به حلب باز کرد.

پیشروی‌های تازۀ ارتش سوریه در شمال کشور همزمان با پنجمین روز اعلام آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده رخ داده است.

نیروهای سوری کنترل مسیر راهبردی شهرک‌‎های خناصر و اثریا را در حومۀ حلب به دست گرفتند. (10 اسفند 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌های داعش را در مناطق القریتین، پالمیرا، عنق الهوی و منطقۀ الباب در حومۀ شهرهای حمص و حلب هدف قرار داد و شماری از آن‌ها را به هلاکت رساند.

همچنین یگانی از ارتش سوریه چهار خودروی نظامی متعلق به گروه تروریستی داعش را در تپۀ ضلفع و اشهیب در حومۀ شمال شرقی سویدا، در جنوب سوریه منهدم کرد.

منابع سوری همچنین از کشته شدن عماد فواز المحامید، ملقب به ابوغیث از مسئولان میدانی گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» خبر دادند.

ابوغیث پیش از آغاز آتش‌بس در سوریه در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در شهر درعا در جنوب سوریه زخمی شده بود.

در پی توافق روسیه و امریکا از بامداد روز شنبه (8 اسفند) آتش‌بس در سوریه به اجرا درآمد. گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره که از سوی سازمان ملل نیز به عنوان گروه تروریستی معرفی شده‎اند، از این آتش‌بس مستثنی هستند.

قرار است آتش‌بس به مدت 2 هفته در سوریه پابرجا بماند.

سوریه از حدود پنج سال پیش عرصۀ درگیری‌های مرگباری بوده است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب کشته شدن حدود 470 هزار تن و زخمی شدن 1 میلیون و 900 هزار تن شده است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku