آزادسازی جاده راهبردی در استان حلب در شمال سوریه

نیروهای ارتش سوریه حین اجرای یک عملیات علیه گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهرک خناصر در استان حلب (7 اسفند 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

براساس اعلام تلویزیون رسمی سوریه نیروهای ارتش این کشور یک جادۀ راهبری منتهی به شهر حلب را از تروریست‌های داعش پس گرفته‌اند.

در این گزارش به نقل از گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام شد نبرد میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های داعش در جنوب شرق استان حلب ادامه دارد. 

به گزارش پایگاه خبری سوریه الآن، جادۀ آزاد شده مسیر راهبردی شهرک های خناصر و اثریا است و بدین ترتیب مسیر به سمت شهر حلب هموار شده است.

پایگاه خبری المنار لبنان نیز گزارش داد نیروهای ارتش سوریه این مسیر را مین زدایی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، آزادسازی و مین زدایی این جادۀ روستایی پس از تسلط ارتش بر روستا و تپۀ الحمام در حومۀ جنوب شرقی استان حلب صورت گرفته است. 

گروه تروریستی داعش هفتۀ گذشته شهرک خناصر را در 50 کیلومتری جنوب شرق شهر حلب به تصرف درآورد، اما نیروهای ارتش سوریه دو روز پیش آن را آزاد کردند.

این پیشروی‌های تازۀ ارتش سوریه در شمال کشور همزمان با سومین روز اعلام آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده رخ داده است.

تصویری از شهر دمشق پایتخت سوریه در تاریخ 8 اسفند 94 (عکس: خبرگزاری فرانسه)

در پی توافق روسیه و امریکا از بامداد روز شنبه (8 اسفند) آتش‌بس در سوریه به اجرا درآمد. گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره که از سوی سازمان ملل نیز به عنوان گروه تروریستی معرفی شده‎اند، از این آتش‌بس مستثنی هستند.

قرار است آتش‌بس به مدت 2 هفته در سوریه پابرجا بماند.

سوریه از حدود پنج سال پیش عرصۀ درگیری‌های مرگباری بوده است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تا کنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب کشته شدن حدود 470 هزار نفر و زخمی شدن 1 میلیون و 900 هزار تن شده است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku