روسیه: تروریست‌ها روزانه از ترکیه سلاح دریافت می‌کنند

عناصر مسلح گروه‌های مخالف دولت سوریه (14 دی 94، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، کامیون‌های حامل اقلام و تسلیحات برای تروریست‌های حاضر در سوریه هر روز از ترکیه وارد این کشور جنگ‌زده می‌شوند.

ژنرال سرگئی کورالنکو، رئیس مرکز مصالحه روسیه در سوریه روز جمعه گفت: «کاروان‌های کامیونی حامل اقلام کمکی و تسلیحات به طور تمام وقت از خاک ترکیه وارد سوریه شده و فقط به مناطقی می‌روند که تحت تصرف گروه‌های تروریستی جبهه النصره و احرار الشام هستند.»

ترکیه یکی از حامیان اصلی گروه‌های معارض دولت سوریه به شمار می‌رود و علاوه بر آموزش دادن و مسلح کردن عناصر این گروه‌ها، ورود آنان را به این کشور جنگ‌زده تسهیل می‌کند.

دولت آنکارا همچنین به موارد متعدد از تجارت نفتی غیرقانونی با گروه تروریستی داعش متهم است. روسیه نیز تصاویری که ظاهرا حرکت کامیون‌های نفتکش از مناطق تحت تصرف داعش در سوریه به سوی ترکیه را نشان می‌دهد، منتشر کرده است.

کورالنکو افزود گروه‌های تروریستی ظرف 2 روز گذشته 41 مرتبه توافق آتش بس را نقض کرده‌اند.

کاروان‌های امدادی هلال احمر در شهر دوما در سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این مقام روس ادامه داد: «7 مورد نقض آتش بس در هر یک از استان‌های ادلب و دمشق، 4 مورد در هر یک از استان‌های درعا و حمص، 3 مورد در استان لاذقیه، 2 مورد در استان قنیطره و 1 مورد استان حما رخ داده است.»

توافق آتش بس در سوریه با حمایت روسیه و امریکا از هشتم اسفند اجرایی شد. دولت دمشق اعلام کرد در صورتی توافق را می‌پذیرد که عملیات نظامی علیه داعش و جبهه النصره ادامه یابد.

در همین حال، استفان دی میستورا، نمیانده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، گفت توافق آتش بس به رغم تخلفات اندک در سراسر سوریه برقرار است.

سوریه از حدود 5 سال پیش عرصه درگیری‌های مرگباری است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تا کنون حدود 470 هزار کشته و 1 میلیون و 900 هزار زخمی به جا گذاشته است.

اگرچه برخی نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل تعداد کشته های جنگ سوریه را بیش از 260 هزار نفر اعلام کرده اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku