لاوروف: مرز سوریه با ترکیه فوراً بسته شود

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بسته شدن مرز سوریه با ترکیه را به منظور قطع منابع خارجی ارسالی برای «تروریست‌ها» خواستار شد.

لاوروف، روز سه‌شنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت:«کار بسیار خاص، قطع منابع تروریست‌ها از خارج است. به همین منظور بستن مرز سوریه و ترکیه مهم است از آنجایی که از سراسر این مرز، باندهای آنها در قالب کاروان‌های بشردوستانه، سلاح دریافت می‌کنند.»

وزیر خارجه روسیه که متنی رسمی را به زبان انگلیسی قرائت می‌کرد افزود: «البته، نه در توافق آتش‌بس و نه در روند حل و فصل سیاسی (بحران سوریه) جایی برای تروریست‌ها و افراط گرایان وجود ندارد.»

لاوروف ضمن تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره دچار لغزشِ شکست شده‌اند گفت جنبه‌های انسانی در بحران سوریه از سوی کسانی که برنامه تغییر رژیم و شکل مرزها را با نقض قوانین بین‌المللی در سر دارند، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: «رنج غیرنظامیان در کشورهای خشونت‌زده نباید موضوع جنگ تبلیغاتی و حدس و گمان‌ها با هدف مقابله با تکالیف و وظایف در جغرافیای سیاسی قرار گیرد.»

این اظهارات وزیر خارجه روسیه در حالی است که اولین کمک‌های ضروری برای مردم سوریه روز دوشنبه، تنها چند روز پس از آغاز آتش‌بس شکننده در این کشور ارسال شده است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku