جلوگیری نیروهای امنیتی کردستان عراق از ورود رئیس پارلمان این اقلیم به اربیل

تصویری از یوسف محمد، رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق.

نیروهای امنیتی کردستان در یک بحران فزاینده سیاسی که ممکن است به بی‌ثباتی منطقۀ خودمختار کردستان عراق بیانجامد، از ورود رئیس پارلمان این اقلیم به اربیل جلوگیری کردند.

دستیار شخصی یوسف محمد، رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق، اعلام کرد، نیروهای وفادار به «حزب دموکراتیک کردستان» (KDP)  روز دوشنبه رئیس پارلمان اقلیم را از مسیر سلیمانیه به اربیل، محل استقرار پارلمان، بازگرداندند.

بر اساس گزارش‌ها، در پی خشونت‌های چند روز گذشته در شهرهای مختلف استان سلیمانیه و به آتش کشیدن شماری از دفاتر و پایگاه‌های حزب دموکرات کردستان عراق در این استان، مسئولان این حزب که اکثریت پارلمان را در اختیار دارد، به وزرا و نمایندگان جنبش التغییر در پارلمان اعلام کرده‌اند حق ندارند وارد مرکز اقلیم شوند.

درون رحیم، دستیار شخصی رئیس پارلمان عراق گفت: «نیروهای حزب دموکرات کردستان جلوی یوسف محمد را گرفته‌اند و وی هم اکنون [به سلیمانیه] بازگشته است.»

وی این رویداد را «تحولی بسیار خطرناک» دانست.

حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی که کنترل اربیل را در اختیار دارد، حزب «التغییر» (گوران) را که یوسف محمد از جمله اعضای آن به شمار می‌آید، به سازماندهی و راه‌اندازی اعتراضات و ناآرامی‌های خشونت‌بار متهم کرده است.

منصور بارزانی، پسر رئیس اقلیم کردستان و رئیس دستگاه اطلاعات کردستان گفته است خشونت‌های اخیر طرحی است که حزب التغییر برای ایجاد انزجار و خشونت آن را مدیریت می‌کند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku