برگزاری هفتۀ آپارتاید اسرائیلی در فرانسه خشم تل‌آویو را برانگیخت

قرار است رویدادهای هفتۀ آپارتاید از 6 تا 18 مارس (16 تا 28 اسفند) در دانشگاه‎های شهرهای بزرگ فرانسه برگزار شود. (عکس از رویترز)

الیزا بن نون، سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه، از شهرداران این کشور خواسته است با برگزاری «هفتۀ آپارتاید اسرائیلی» در شهرهای خود مخالفت کنند.

شاخۀ فرانسوی جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی (بی‌دی‌اس) قرار است این برنامه را از سه‌شنبه (17 اسفند) با شعار «100 سال اشغالگری/100 سال مقاومت مردمی برای تحقق عدالت» که به صدور بیانیۀ بالفور در سال 1917 میلادی اشاره می‌کند، آغاز کند.

بن نون به جروزالم پست گفت سفارت رژیم صهیونیستی در فرانسه در دو سطح با جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی مقابله می‌کند: با محدود کردن فعالیت‌های آن و ترویج روایت اسرائیلی از این موضوع.

قرار است رویدادهای هفتۀ آپارتاید از 6 تا 18 مارس (16 تا 28 اسفند) در دانشگاه‎های شهرهای بزرگ فرانسه ازجمله پاریس، مارسی، لیون، مون‌پلیه، لیل، تولوز، گرنوبل، رن و مناطق کوچک‌تر نظیر سن نزر برگزار شود. این مراسم با برگزاری یک هم‌اندیشی‌ در دانشگاه پاریس و سنت دنیس با حضور 2 فعال جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی آغاز می‌‎شود.

گروه‌هایی در امریکا، اروپا و آفریقا (به‌ویژه آفریقای جنوبی) مراسم مشابهی را در ماه‌های مارس و آوریل برگزار می‌‎کنند. طبق اعلام پایگاه اینترنتی دو عضو فعال این جنبش، 225 شهر در سال 2016 مراسم هفتۀ آپارتاید را برگزار کردند. نخستین هفتۀ آپارتاید اسرائیلی سال 2005 میلادی برگزار شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku