تلاش اسرائیل برای جلب حمایت ستارگان هالیوود

اسرائیل حاضر شده بود همۀ 55 هزار دلار هزینۀ سفر ستارگان اسکار را خود بپردازد

بر اساس گزارش‌ها، اسرائیل تلاش گسترده‌ای را برای جلب حمایت ستارگان هالیوود به راه انداخته است.  

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی به‌منظور مشروعیت بخشی به خود از 26 ستارۀ اسکار و هالیوود دعوت کرده است سفری رایگان به سرزمین‌های اشغالی داشته باشند.

اسرائیل پذیرفته است به‌شرط اینکه ستارگان مراسم اسکار 2016 به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند، همۀ 55 هزار دلار هزینۀ این سفرها را خود بپردازد. 

گزارش‌ها حاکی است این تلاش از یک سال‌و‌نیم پیش آغاز شده است ولی تاکنون هیچ یک از ستارگان هالیوود حاضر نشدند این دعوت را بپذیرند.  

اسرائیل تلاش می‌کند با استفاده از افراد مشهور و معروف به این رژیم اشغالگر مشروعیت و اعتبار بخشد.

یوسف مُنَیّر، از کمپین آمریکایی حقوق فلسطینیان، عدم استقبال از سفر به سرزمین‌های اشغالی را «یک موفقیت» برای فلسطینیان دانست و گفت: «بسیار خوشحالم که این سفرها انجام‌نشده‌اند.» 

وزارت گردشگری اسرائیل تاکنون دربارۀ عدم تمایل افراد مشهور به سرزمین‌های اشغالی سکوت اختیار کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، تاکنون چندین دیدار محرمانه با آرنان میلشان، تهیه‌کنندۀ امریکایی-اسرائیلی هالیوود، داشته است. پس از افشای این دیدارها، اسرائیل اعلام کرد این دیدارها «خصوصی» بوده است اما حضور تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس در یکی از این دیدارها، سؤالات زیادی را دربارۀ محتوای جلسات برانگیخت.

گفته می‌شود میلشان که فیلم‌های «باشگاه مبارزه» و «زن زیبا» از آثار وی به شمار می‌رود، در سال 2013 به‌صورت محرمانه دلال تسلیحاتی رژیم صهیونیستی بوده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku