محکومیت زندان برای 10 معترض دیگر بحرینی

تصویری از نمای ساختمان دادگستری رژیم بحرین

در ادامۀ سرکوب معترضان، دادگاهی در بحرین 10 شهروند بحرینی را به 3 تا 7 سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش سایت مرات، دادگاه استیناف بحرین شنبه (30 بهمن 95) یک شهروند بحرینی را به اتهام کار گذاشتن مادۀ منفجره در یکی از مناطق این کشور، به 3 سال زندان محکوم کرد. این فرد پیش‌تر به 7 سال زندان محکوم‌ شده بود که در پی اعتراض در دادگاه تجدیدنظر حکم وی به 3 سال کاهش یافت.

حکم زندان 4 متهم از اهالی منطقۀ بلاد قدیم نیز که پیش‌تر به اتهام ضرب‌وجرح یک پلیس به 10 سال زندان محکوم‌شده بودند، در دادگاه تجدیدنظر  به 7 سال کاهش یافت.

در موردی مشابه فرد دیگری از اهالی منطقۀ توبلی به 7 سال زندان و مصادرۀ اموالش محکوم شد. 3 شهروند بحرینی دیگر نیز به اتهام آنچه  قرار دادن مواد منفجره در منطقۀ شهرکان خوانده شده است، به 2 سال زندان محکوم شدند.

علاوه بر این  یک شهروند دیگر نیز  به اتهام مشارکت در تجمع بیش از 5 نفر در منطقۀ ستره به 3 سال زندان محکوم گردید.

صدور این احکام در حالی است که دادگاهی در بحرین هفتۀ گذشته نیز 21 معترض بحرینی را به اتهام‌های مختلف به سه تا 15 سال زندان محکوم کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

تصویری از اعتراضات بحرینی‌ها 

مخالفان بحرینی با برپایی تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

این در حالی است که رژیم بحرین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و با پرونده‌سازی و طرح اتهامات واهی، فعالان مدنی و سیاسی را به احکام حبس طولانی‌‌‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جاگذاشته است.همچنین هزاران بحرینی هم‌اکنون در زندان‌های رژیم آل خلیفه به سر می‌برند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku