شاهزادۀ سعودی: فرمان ترامپ ضد مسلمانان نیست

بسمه بنت عبدالعزیز، کوچک‌ترین دختر پادشاه عربستان، در مصالحبه با شبکۀ دویچه‌ولۀ آلمان

بسمه بنت عبدالعزیز، دختر پادشاه سابق عربستان، در مصاحبه با شبکۀ دویچه‌ولۀ آلمان ضمن دفاع از فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، گفت این ممنوعیت مرتبط با «مسلمانان» نیست بلکه با «تروریسم» در ارتباط است.

این شاهزادۀ سعودی افزود: «این تصمیم دور از انتظار نبود. انتخاب این کشورها تصادفی نبوده، بلکه به‌درستی گزینش شده‌اند. تمام این 7 کشور در مسائل مرتبط با تروریسم و مسائل امنیتی دخیل هستند.»

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نام عربستان در این فهرست نیست درحالی‌که بسیاری از تروریست‌های حاضر در امریکا از این کشور آمده‌اند، گفت: «عربستان تنها در حادثۀ 11 سپتامبر متهم شناخته شده اما برخلاف آن 7 کشور، نقشی در پرورش گروه‌های تروریستی جدید همچون داعش ندارد.»

بسمه بنت عبدالعزیز افزود: «ریاض اکنون در حال مبارزه با تروریسم است و به امریکا و جامعۀ بین‌الملل در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.»

وی در ادامه تأکید کرد: «من این ممنوعیت را ممنوعیتی مختص مسلمانان نمی‌دانم بلکه این فرمان، ایجاد محدودیت برای کشورهایی است که در حال حاضر حامی و پرورش‌دهندۀ تروریسم هستند.»

این شاهزادۀ سعودی مدعی شد: «پیش‌تر القاعده و اسامه بن‌لادن بودند که به عربستان سعودی نسبت داده شده بودند اما اکنون این وضعیت تغییر کرده و کشورهای دیگری پرورش‌دهندۀ نوع جدیدی از تروریسم هستند. این همان چیزی است که ترامپ آن را در نظر گرفته است.»

رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌کنند 

وی افزود: «این فرمان چیزی نیست که ترامپ پیش‌تر در مبارزات انتخاباتی تحت عنوان ممنوعیت ورود مسلمانان از آن سخن گفته بود. اینکه می‌گویند این تصمیم ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکاست، صرفاً بزرگ‌نمایی رسانه‌هاست.»

این شاهزادۀ سعودی در حالی به بیان این اظهارات پرداخت که نام عربستان سعودی که خود از حامیان تروریسم به شمار می‌رود در این فهرست دیده نمی‌شود.

پیش‌تر وزیر امور خارجۀ امارات نیز گفته بود فرمان ترامپ تصمیمی ضد اسلامی نیست. وی افزود این تصمیم «موقت» است و شامل حال «اکثریت قریب به‌اتفاق» مسلمانان جهان نمی‌شود.

طبق دستور اجرایی ترامپ که 7 بهمن به امضا رسید، ورود اتباع 7 کشور اسلامی شامل ایران، عراق، لیبی، یمن، سوریه، سومالی و سودان به امریکا برای 90 روز ممنوع اعلام شد. این فرمان یک هفته به اجرا درآمد و اعتراضات زیادی را برانگیخت. پس از گذشت یک هفته و در پی حکم دادگاه فدرال امریکا، این فرمان به حالت تعلیق درآمد و اتباع این 7 کشور که دارای روادید معتبر بودند، توانستند به امریکا وارد شود.

رئیس‌جمهور امریکا ادعا کرده بود این تصمیم را در راستای حفاظت از مردم و امنیت ملی امریکا در برابر حملات تروریستی نظیر حملات 11 سپتامبر 2001 اتخاذ کرده است. این در حالی است که هیچ‌کدام از شهروندان این کشورها نقشی در این حملات نداشته‎اند.

از میان 19 هواپیماربای حملات 11 سپتامبر، 15 نفر شهروند عربستان سعودی، متحد نزدیک امریکا، بودند. 4 نفر دیگر نیز شهروندانی از مصر، لبنان و امارات متحدۀ عربی بودند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku