ویدئو: حملۀ بمب‌افکن‌های دوربرد روسیه به مواضع داعش در دیرالزور

تصویری آرشیوی از یک فروند بمب‌افکن دوربرد تی‌یو-22ام3 نیروی هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بمب‌افکن‌های دوربرد این کشور دو مرکز فرماندهی و انبار تسلیحاتی گروه تروریستی داعش را در استان دیرالزور منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در تاریخ 30 ژانویه، 6 فروند بمب‌افکن دوربرد تی‌یو-22ام3 نیروی هوایی روسیه از پایگاهی در فدراسیون روسیه به پرواز درآمدند و مواضع تروریست‌های داعش را در استان دیرالزور در جمهوری عربی سوریه هدف قرار دادند.»

در این بیانیه آمده است در این حملات 2 مرکز فرماندهی و انبار تسلیحاتی داعش در دیرالزور هدف قرار گرفت. جت‌های جنگندۀ سوخوی 30اس‌ام و سوخوی 35اس با پرواز از پایگاه هوایی الحمیمیم در استان لاذقیۀ سوریه عملیات پشتیبانی از این بمب‌افکن‌ها را انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه می‌افزاید این حملات هوایی از سوی منابع ناظر بی‌طرف تأیید شده است. این هواپیماها پس از تکمیل عملیات، به پایگاه‌های خود بازگشتند.

مواضع گروه تروریستی داعش در دیرالزور هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت.

دولت سوریه در پی آزادسازی کامل حلب در ماه دسامبر، در تلاش برای بیرون راندن گروه‌های تروریستی از شهر دیرالزور است که از جولای 2014 تاکنون در اشغال گروه تروریستی داعش است.

بیشتر دیرالزور و مناطق حومۀ آن در اشغال داعش است اما نیروهای دولتی موفق به کنترل بخش‌های غربی این شهر و همچنین فرودگاه نظامی آن شده‌اند.

فرودگاه نظامی دیرالزور در سال‌های گذشته بارها صحنۀ حملات داعش بوده است. این فرودگاه هفتۀ گذشته تحت محاصرۀ تروریست‌های داعش قرار گرفت اما نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه حملۀ تروریست‌ها به این فرودگاه را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیروهای دولتی سوریه روز دوشنبه مواضع تروریست‌ها در حومۀ جنوبی دیرالزور را هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد کردند.

استان نفت‌خیز دیرالزور از اهمیت زیادی برای داعش برخوردار است زیرا این استان پایگاه اصلی استخراج و فروش نفت سوریه به شمار می‌آید. این استان همچنین مناطق تحت اشغال داعش در سوریه و عراق را به یکدیگر متصل می‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku